Răspunsurile la 5 întrebări ale posesorilor de Volkswagen
Scandalul Volkswagen ia amploare mondială. Autorităţi în domeniu, ingineri de la inspecţii tehnice şi omologări, mecanici din service-uri şi chiar şoferii se întreabă cum e posibil ca un simplu soft să păcălească testele guvernamentale legate de emisia de noxe.
Volkswagen a recunoscut că a livrat în toată lumea 11 milioane de vehicule diesel “dotate” cu sisteme menite să păcălească testele privind emisia de noxe. Cum a fost posibilă escrocheria? Motoarele diesel de tip EA189, care echipează maşinile Volkswagen, au instalat un program care ascunde faptul că motorul poluează chiar şi de 40 de ori mai mult decât rezultatele obţinute la teste. „Compania noastră nu a fost sinceră cu Agenţia de Mediu... Am dat-o-n bară!”, a fost declaraţia şocantă a lui Michael Horn, director la Volkswagen America. Chiar dacă scandalul a vizat iniţial doar piaţa din Statele Unite, temerile s-au răspândit în toată lumea, astfel că şi oficialii europeni cer declanşarea unei anchete în privinţa sistemului de păcălire a legilor antipoluare creat de cei de la Volkswagen. Iată câteva răspunsuri la cele mai arzătoare întrebări care îi macină astăzi pe proprietarii de Volkswagen:
1. Care modele Volkswagen au trişat la testul emisiilor de noxe?
Compania auto a precizat că modelele actuale, cu motoare Euro 6, comercializate în UE, sunt conforme cu toate standardele şi cerinţele legale. Aşadar, cel puţin teoretic, clienţii de maşini noi nu sunt afectaţi. Volkswagen Group nu a menţionat însă nimic despre modelele mai vechi, cu motoare Euro 5 şi Euro 4, dat fiind faptul că problema emisiilor şi consumului neconforme datează din 2008 încoace.
2. Care sunt motorizările “buclucaşe”?
Maşinile cu probleme au motoare 2.0 TDI cu cod EA189 şi, aparent, nici o altă motorizare nu este afectată.
3. Vor suferi şoferii din pricina timbrului de mediu?
Nu, din moment ce au fost de bună credinţă şi au furnizat autorităţilor române toate documentele cerute. Eventuale litigii pot avea loc între statul român şi producător/importator.
4. Vor fi rechemări în service?
Clienţii din România vor fi anunţaţi direct şi invitaţi la service dacă este cazul, iar campania de rechemare va fi publicată pe site-ul ANPC, scrie 0-100.hotnews.ro.
5. Problemele privind emisiile afectează siguranţa maşinii?
Nu. Emisiile afectează doar mediul înconjurător şi nu pun în pericol utilizarea autoturismului.
Pentru măgăriile descoperite în SUA, cei de Volkswagen riscă penalităţi de până la 18 miliarde de dolari: adică 37.500$ amendă pentru fiecare maşină vândută.
Românii fac deja glume pe marginea scandalului
După izbucnirea scandalului VW, pe Internet au apărut tot felul de glume. Site-ul timesnewroman.ro le-a publicat pe cele mai reușite.
- Scandalul a luat amploare după ce s-a descoperit că nemții foloseau și un soft care făcea mașina să pară mai mare și cu mai multe scaune;
- Un alt soft aburea oglinzile retrovizoare, ca să nu observi norul negru pe care îl lăsai în urmă;
- Tot mai mulţi români îşi iau maşini VW ca să afume slănina cu ele la iarnă;
- Primarul din Copșa Mică a oferit titlul de cetățean de onoare directorului general de la Volkswagen;
- Volkswagen profită. Versiunea care scoate foarte mult fum va costa cu 2.000 € mai mult: “E pachetul Invisible Radar Blocker”;
- Ai văzut multe Passaturi cu geamuri fumurii prin Bucureşti? De fapt n-au folie fumurie, chiar sunt afumate geamurile;
- În locul spălătorilor de parbrize au apărut prin intersecţii coşarii de Volkswagen;
- Neamţul greşeşte, americanul plăteşte! Proprietarii de Volkswagen vor trebui să achite ei amenda pe care o va primi firma germană. “Doar ei au condus mașinile și au poluat mediul”, a anunțat compania.