Refacerea Pieței Unirii: Unde se sparge, pe unde se va circula, la ce să se aștepte bucureștenii în doi ani de restricții
Lucrările care vor schimba fața Pieței Unirii, centrul Bucureștiului, și a pasajului, tranzitat zilnic de zeci de mii de mașini, vor începe în curând. Vestea crează îngrijorare în rândul bucureștenilor care se așteaptă la un adevărat haos în trafic. Reprezentanții Primăriei Sectorului 4 au dat detalii despre lucrările foarte ample care îi vor afecta în bună măsură atât pe locuitorii din zonă, dar mai ales pe șoferii care tranzitează în mod frecvent centrul Capitalei.
Piața Unirii se reface după 90 de ani
Planșeul de beton montat peste Dâmbovița, în Piața Unirii a Capitalei, va fi refăcut complet. Cel existent este vechi de aproape nouă decenii și starea lui degradată reprezintă un pericol pentru siguranța celor care tranzitează zona.
Lucrările încep în această toamnă, după cum a anunțat Primăria Sectorului 4. Așadar, în centrul Bucureștiului va apărea un uriaș șantier care va perturba serios circulația rutieră. Numai prin pasajul Unirii trec zilnic peste 60.000 de mașini, iar lucrările sunt planificate să dureze doi ani.
Unde se va sparge în Piața Unirii, etapă cu etapă
Proiectul de refacere a planșeului din Piața Unirii presupune 4 etape de lucru, iar pentru pasajul rutier vor fi 8 etape de lucru.
„Ca să nu blocăm traficul de tot în zonă, se va lucra în paralel”, a declarat Marius Coaje, director în cadrul Primăriei Sectorului 4, pentru SpotMedia.
„Și se va executa o etapă la planșeu, în paralel cu 2 etape la pasaj. Apoi altă etapă la planșeu și, în paralel, încă 2 etape la pasaj. Și tot așa.
Avem etapa 1: planșeul - se va interveni în zona de parc, fără afectarea circulației rutiere. Se va sparge, se vor reloca rețelele afectate. Și - așa cum am zis - în paralel, se vor lucra și 2 etape la pasaj. Pe segmente diferite.
În etapa a doua, se va interveni în zona de planșeu de la Hanul lui Manuc. Și alte 2 zone la pasajul rutier.
Apoi vom avea etapa a treia: la planșeu se va interveni la ieșirea din parc, în zonă de fântâni. Și se va lucra pe o zonă întinsă de pasaj, în fața Magazinului Unirea.
Iar în etapa a patra, se va închide zona de planșeu, cu intervențiile din zona de sifonare, cu zona de planșeu de aici. Și se vor finaliza intervențiile la zonele rămase din pasaj.
Cum se va desfășura traficul în perioada lucrărilor
Conform reprezentatului Primăriei Sectorului 4, citat de spotmedia.ro, pe șantierul Unirii se va lucra în trei schimburi.
Acesta este, însă, un plan care va fi negociat cu Asociațiile de locatari din zonă pentru ca deranjul să fie cât mai mic pentru locuitori.
În ceea ce privește șoferul bucureștean iată la ce să se aștepte în următorii doi ani de restricții rutiere din zona Unirii.
„Conform managementul traficului, aprobat de Comisia Tehnică de Circulație (CTC) și de Brigada Poliței Rutiere, se vor institui niște măsuri.
Aceste măsuri care vor impune îngustarea sau închiderea anumitor benzi, refacerea de fluxuri, drumuri temporare în anumite locuri etc. Ca la orice lucrare mare.
Exista varianta – pe care au spus-o, dar doar atât, au spus-o anumite persoane - să închizi total zona de acolo. Și există varianta etapizării, cu trafic prin zonă. Pe aceasta din urmă am ales-o noi. Se va lucra, dar se va și circula.
La ce să se aștepte un bucureștean? Respectând semnele de circulație temporare montate în zonă, va circula!”, a mai spus Marius Coaje, director în cadrul Primăriei Sectorului 4, citat de Spotmedia.