Români fără venituri, milionari în Italia din vânzarea a sute de mașini la care modificau kilometrajul
O casă de 1, 5 milioane de euro și alta de 2 milioane de euro, peste 4 milioane de euro în conturi, 174 de mașini confiscate. Este prada obținută de poliție de la 9 români din Italia, care formau cea mai mare grupare de samsari ilegali de vehicule din Uniunea Europeană. Aceștia sunt acuzați că în doi ani au vândut 253 de mașini la care au modificat kilometrajul, păcălind clienții din toată Europa.
Cine sunt suspecții care modificau mașinile
Românii sunt anchetați din 2019 pentru un trafic de mașini dar nu au putut fi probate decât fapte din ultimii doi ani. Suspecții nu aveau oficial nici un venit, locuiau în Ancona, Vicenza și Teramo dar sediul grupării era în prima localitate. Aceștia foloseau doar bani cash și acumulaseră un capital uriaș care le permitea să cumpere case, fără a contracta împrumuturi sau a încheia ipoteci.
Potrivit anchetatorilor, citați de ilrestodecarlino.it și de ilcentro.it, cei 9 suspecți nu au declarat niciodată venituri suficiente dar, în mod surprinzător, au afișat un stil de viață opulent. Ei desfășurau activități comerciale, întotdeauna în domeniul cumpărării și vânzării de mașini uzate și aveau în conturi personale peste 4, 3 milioane de euro.
Suspecții au fost toți proprietari de societăți, administratori sau deținători de acțiuni în societăți care se ocupau cu comerțul de vehicule uzate dar care oficial nu produceau nimic. În cele două vile de lux ale capilor rețelei, polițiștii au descoperit scaune impunătoare cu incrustații de aur, oglinzi luxoase și mobilier sofisticat.
Ce case aveau capii rețelei de trafic de mașini
Poliția din Ancona a descoperit două locuințe de lux deținute de liderii grupării care vindeau mașini după ce le modifica numărul de kilometri înregistrați la bord. Una dintre locuințe, ridicată la începutul anilor 1900 era evaluată la 1, 5 milioane de euro iar alta, pe malul mării, era evaluată la 2 milioane de euro.
Cum proceda gruparea mafiotă
Românii reduceau kilometrajul autoturismelor oferite spre vânzare. Din analiza actelor de cercetare a rezultat că beneficiarii măsurilor trăiau în mod obișnuit din veniturile obținute din activitățile infracționale desfășurate, iar aceste venituri erau folosite și pentru achiziționarea bunurilor și acumularea averii sechestrate.