Şi-a alimentat Mercedesul cu ulei de floarea-soarelui

Ultima actualizare:

    Bucureşteanul a ieşit din hipermarket cu două baxuri de ulei şi şi-a umplut rezervorulFoto: Mihai Ionescu
Bucureşteanul a ieşit din hipermarket cu două baxuri de ulei şi şi-a umplut rezervorulFoto: Mihai Ionescu

Ştim cu toţii cât de inventivi sunt românii când vine vorba să facă economie la buzunare. Şi 5 bani în plus contează, iar câţiva zeci de lei sunt o adevărată mană cerească!

Fotoreporterii Click! au surprins zilele trecute, în parcarea unui hypermarket din Băneasa, doi bucureşteni care alimentau maşina direct din sticlă. Şi nu este vorba despre o sticlă cu motorină, aşa cum am crede la prima vedere, ci una abia cumpărată, plină cu ulei de floarea soarelui! Ei au mers la magazin şi au cumpărat două baxuri de ulei de floarea-soarelui, pe care le-au turnat apoi în rezervorul maşinii, un  Mercedes clasa A, din 2012. Motivul? Maşinile diesel merg bine mersi şi cu un astfel de combustibil, iar această variantă este mult mai ieftină. „Maşinile pe motorină merg cu ulei de floarea-soarelui, de rapiţă, soia sau orice alt ulei alimentar”, ne-a spus campionul Titi Aur. „Este varianta cea mai ieftină de combustibil. Nu mai spunem că este şi ecologică”. Câţi bani economiseşti? Am făcut un calcul, iar răspunsul este 77 de lei la un plin. Cel mai ieftin ulei alimentar din Carrefour costă 3,89 lei. Astfel, pentru a umple un rezervor de 45 de litri, vei plăti 175 de lei. În schimb, un litru de motorină e cel puţin 5,6 lei, iar un plin te costă 252 lei. Suma care îţi rămâne în buzunare este de 77 de lei. Noi zicem că merită! Pe moment. Dar aveţi grijă la efectele negative în timp asupra motorului.

5 efecte negative asupra motorului

  • maşina porneşte şi merge normal cu ulei vegetal, dar problemele apar în timp
  • uleiul vegetal arde incomplet, în special atunci când este rece. Din această cauză, filtrele se înfundă mai repede;
  • aciditatea uleiului poate distruge în timp elementele metalice de pe traseu, în special cele de cupru;
  • aprinderile incomplete pot dăuna dinamicii maşinii, care nu mai dezvoltă aceeaşi putere ca în cazul motorinei; 
  • se emană un miros specific;
  • pornirea la rece pe timp de iarnă poate duce la deteriorarea motorului.

Acum poți să-ți faci mașina să meargă cu bere


    Foto: Rex
Foto: Rex

Berea va deveni în curând un motiv în plus pentru ca şoferii s-o includă în meniul lor zilnic. Şi asta pentru că pot de-acum să-şi umple rezervoarele cu combustibil obţinut din resturile provenite de la fabricatul berii. Benzinăriile din Noua Zeelandă sunt primele din lume de la care şoferii îşi vor putea face plinul. Simon Smith, proprietarul unei fabrici de bere din Noua Zeelandă, a venit cu ideea în luna februarie, evident, la un pahar de bere. Când se fabrică berea, rămâne întotdeauna un sediment, odată ce băutura a fermentat, care de multe ori ajunge la gunoi. Astfel, în loc să-l arunce, el a trimis 57.916 litri de mâl la rafinărie. Acolo, etanolul de la drojdie a fost rafinat până a devenit destul de pur ca să fie amestecat cu petrol. Şi uite aşa, autovehiculele se „îmbată” zilnic, deoarece combustibilul are 10% etanol din drojdie şi 90% petrol.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
filipine harta steag drapel foto shutterstock
image
image
image
image
image
image
cersetor freepik jpg
calcule calculator bani salariu pensie rate bancare datorie
Cel mai mare drapel naţional din lume, expus la aerodromul Clinceni  (Foto: Bogdan Cristel/Reuters) jpeg
Nicolae Ciuca si a prezentat demisia  Foto Inquam Photos   Octav Ganea (5) jpg
curte jpg
inaugurare jpg 1 jpg
ceapa freepik jpg
Cimitirul Bellu jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net