Titi Aur, despre accidentul lui Mario Iorgulescu: ┬źDac─â l-ar fi oprit poli┼úia, ar fi fost consecin┼úe mici!┬╗

image
Titi Aur a vorbit despre accidentul în care a fost implicat fiul președintelui LPFFoto: Arhiva Click!/Facebook

Fostul pilot de raliuri Titi Aur a vorbit despre accidentul ├«n care a fost implicat fiul pre╚Öedintelui LPF, Mario Iorgulescu (24 de ani), soldat cu decesul unei persoane. Specialistul auto este de p─ârere c─â ÔÇ×ma╚Öina devine o arm─â dac─â nu este condus─â corectÔÇŁ.

Fostul pilot de raliuri avertizeaz─â c─â ma╚Öinile scumpe dau ╚Öoferului o senza╚Ťie de siguran╚Ť─â fals─â ╚Öi c─â ╚Öoferii ar trebui s─â conduc─â cu pruden╚Ť─â, mai ales c├ónd se afl─â la volanul unui autoturism performant. Mario Iorgulescu se afla la volanul unui Aston Martin, atunci c├ónd a intrat pe contrasens ╚Öi a lovit un alt ╚Öofer, care circula regulamentar. Potrivit unor surse, acul vitezometrului autoturismului condus de Mario s-ar fi oprit la 240 km/h.┬á

ÔÇ×Acest accident demonstreaz─â ├«nc─â o dat─â c─â ma┼čina devine o arm─â dac─â nu e condus─â, exploatat─â corect. ├Än acea zon─â e vorba de 50 la ora vitez─â ┼či cu siguran┼ú─â, ├«n acest caz impactul a fost la vitez─â mult mai mare. Nu ┼čtiu care ma┼čin─â a avut vitez─â mai mare, dac─â ma┼čina condus─â de Mario Iorgulescu a intrat pe contrasens se demonstreaz─â c─â era vinovatul. Nu ┼čtiu cu ce vitez─â mergea sau ce vitez─â avea cealalt─â ma┼čina, dar un astfel de impact nu poate fi dac─â ambele aveau 50 la ora ┼či ar mai ┼či fr├ónat.

Ar fi fost un impact dar cu consecin┼úe mult mai mici. Dac─â ma┼činile ar fi avut viteza regulamentar─â, cel putin ma┼čina condus─â de Mario, te protejeaz─â, poti s─â ai ni┼čte leziuni, dar scapi cu via┼ú─â dac─â impactul ar fi fost p├ón─â ├«n 50 de kilometri la ora. P├ón─â ├«n 60, o ma┼čina te poate proteja. Din p─âcate, teribilismul, aventura, dar mai ales c─â cei de la volan nu con┼čtientizeaza la ce pericol se expun, indiferent de motive: c─â┬ávrea s─â-┼či testeze masina, c─â o fi fost sub influen┼úa unor substan┼úe sau nu, indiferent care dintre cei 2 conduc─âtori, efectele sunt dezastruoase. Singurul lucru care ne poate salva ├«n astfel de situa┼úii e s─â facem ├«n a┼ča fel ├«nc├ót majoritatea, daca nu to┼úi conduc─âtorii, s─â con┼čtientizeze la ce pericol se expun c├ónd se urc─â la volan. Ma┼čina ucide, e o arm─â dac─â nu e condus─â corect. ├Än acea zona st─â poli┼úia tocmai pentru a preveni, e o ┼čosea larg─â, ├«┼úi d─â senza┼úia c─â e┼čti ├«n siguran┼ú─â. A fost ne┼čansa, pentru c─â dac─â l-ar fi oprit poli┼úia, ar fi fost consecin┼úe mici. B─ânuiesc c─â mergea cu viteza foarte mareÔÇŁ, a declarat Titi Aur, pentru Digi24.

ÔÇ×Ai senza╚Ťia c─â ai totul sub control!ÔÇŁ

Fostul pilot sus╚Ťine c─â ma╚Öinile noi ╚Öi scumpe te protejeaz─â doar dac─â le conduci ÔÇ×├«n limitele legaleÔÇŁ. Mai mult, unele autoturisme performante sunt silen╚Ťioase, iar asta ├«i p─âc─âle╚Öte pe ╚Öoferii neexperimenta╚Ťi: ÔÇ×Pericolul pe care ├«l prezint─â astfel de ma┼čini, cel de la volan, odat─â urcat la volanul unei ma┼čini foarte performan╚Ťe, ai senza┼úia c─â ai totul sub control ┼či la viteze ridicate ma┼čina te salveaz─â din foarte multe situa┼úii. Au sisteme de control care te ajut─â. Mai mult, fiind foarte silen┼úioasa ┼či, ├«n acela┼či timp foarte performant─â, nu-┼úi d─â senza┼úia de vitez─â ┼či atunci, spus a┼ča, ├«n jargon, ÔÇ×iei ┼úeap─âÔÇŁ. Adic─â cel de la volan crede c─â viteza este mic─â, nu se mai uita pe vitezometru ┼či la viteze de 130-140 de kilometri pe or─â ai senza┼úia c─â stai pe loc. Sau exagerez, ai senza┼úia c─â nu mergi at├ót de tare.

Mai mult, ma┼čina fr├ón├ónd foarte bine, acceler├ónd foarte bine ┼či av├ónd acea ┼úinut─â de drum impecabil─â, perfect─â, orice ma┼čin─â nu numai acest model de ma┼čin─â, ma┼činile performan╚Ťe, scumpe, ├«l fac pe cel de la volan sa aib─â ├«ncredere foarte mare, dar totul se petrece la viteza foarte mare. Altfel spus, dac─â mergi cu un Aro, de pe timpuri, sau cu un Oltcit sau cu o Dacie de-aia, modelul vechi, de care avea tata, de pe timpuri, la 50, la 60, 70 la ora ai senza┼úia c─â ai vitez─â mare. Nu ai cum s─â ajungi la viteze mari. C├ónd te urci ├«ntr-o ma┼čin─â performant─â ┼či e┼čti ┼či mai t├ón─âr ┼či mai nebunatic ┼či mai dornic de aventur─â, dar se ├«nt├ómpl─â, s─â zic, ┼či pentru persoane mai ├«n v├órst─â, atunci senza┼úia e c─â ai totul sub control. Dac─â nu ├«n┼úelegi ce fac sistemele, nu treci prin programe de preg─âtire, atunci te expui la pericolul de a trece peste o limit─â peste care fizia ├«┼či spune cuv├óntul. Impulsul e cel care d─â efectul. Ai mas─â mare sau vitez─â mare, se ├«nmul┼úe┼čte masa cu viteza. Indif care e masa ma┼činii, c├ónd ai vitez─â, ai impuls, iner┼úie mare, ceea ce ├«nseamn─â efecte dup─â cum se vedeÔÇŁ.

Citește și

Unchiul t├ón─ârului mort ├«n accidentul provocat de Mario Iorgulescu: ┬źP─ârin╚Ťii ├«╚Öi doresc s─â moar─â acum! Au mai pierdut un copil┬╗

Prima reac╚Ťie a lui Gino Iorgulescu, dup─â ce fiul lui a fost implicat ├«ntr-un accident: ┬źSuntem cople╚Öi╚Ťi de lacrimi┬╗

cub cub anamaria prodan lauren╚Ťiu reghecampf png
brenciu si nevasta jpg
image jpeg
sotie cumpanasu jpg
cub laurette png
image png
anca serea jpeg
image png
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
Prezentare formular digital PLF - 18 dec 2021 / FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
incendiu de padure grecia jpeg
image png
image png
Plaja 2 Mai (24) jpg
foto   amenzi mai mari rovinieta  jpg