Titi Aur, despre accidentul lui Mario Iorgulescu: ┬źDac─â l-ar fi oprit poli┼úia, ar fi fost consecin┼úe mici!┬╗

image
Titi Aur a vorbit despre accidentul în care a fost implicat fiul președintelui LPFFoto: Arhiva Click!/Facebook

Fostul pilot de raliuri Titi Aur a vorbit despre accidentul ├«n care a fost implicat fiul pre╚Öedintelui LPF, Mario Iorgulescu (24 de ani), soldat cu decesul unei persoane. Specialistul auto este de p─ârere c─â ÔÇ×ma╚Öina devine o arm─â dac─â nu este condus─â corectÔÇŁ.

Fostul pilot de raliuri avertizeaz─â c─â ma╚Öinile scumpe dau ╚Öoferului o senza╚Ťie de siguran╚Ť─â fals─â ╚Öi c─â ╚Öoferii ar trebui s─â conduc─â cu pruden╚Ť─â, mai ales c├ónd se afl─â la volanul unui autoturism performant. Mario Iorgulescu se afla la volanul unui Aston Martin, atunci c├ónd a intrat pe contrasens ╚Öi a lovit un alt ╚Öofer, care circula regulamentar. Potrivit unor surse, acul vitezometrului autoturismului condus de Mario s-ar fi oprit la 240 km/h. 

ÔÇ×Acest accident demonstreaz─â ├«nc─â o dat─â c─â ma┼čina devine o arm─â dac─â nu e condus─â, exploatat─â corect. ├Än acea zon─â e vorba de 50 la ora vitez─â ┼či cu siguran┼ú─â, ├«n acest caz impactul a fost la vitez─â mult mai mare. Nu ┼čtiu care ma┼čin─â a avut vitez─â mai mare, dac─â ma┼čina condus─â de Mario Iorgulescu a intrat pe contrasens se demonstreaz─â c─â era vinovatul. Nu ┼čtiu cu ce vitez─â mergea sau ce vitez─â avea cealalt─â ma┼čina, dar un astfel de impact nu poate fi dac─â ambele aveau 50 la ora ┼či ar mai ┼či fr├ónat.

Ar fi fost un impact dar cu consecin┼úe mult mai mici. Dac─â ma┼činile ar fi avut viteza regulamentar─â, cel putin ma┼čina condus─â de Mario, te protejeaz─â, poti s─â ai ni┼čte leziuni, dar scapi cu via┼ú─â dac─â impactul ar fi fost p├ón─â ├«n 50 de kilometri la ora. P├ón─â ├«n 60, o ma┼čina te poate proteja. Din p─âcate, teribilismul, aventura, dar mai ales c─â cei de la volan nu con┼čtientizeaza la ce pericol se expun, indiferent de motive: c─â vrea s─â-┼či testeze masina, c─â o fi fost sub influen┼úa unor substan┼úe sau nu, indiferent care dintre cei 2 conduc─âtori, efectele sunt dezastruoase. Singurul lucru care ne poate salva ├«n astfel de situa┼úii e s─â facem ├«n a┼ča fel ├«nc├ót majoritatea, daca nu to┼úi conduc─âtorii, s─â con┼čtientizeze la ce pericol se expun c├ónd se urc─â la volan. Ma┼čina ucide, e o arm─â dac─â nu e condus─â corect. ├Än acea zona st─â poli┼úia tocmai pentru a preveni, e o ┼čosea larg─â, ├«┼úi d─â senza┼úia c─â e┼čti ├«n siguran┼ú─â. A fost ne┼čansa, pentru c─â dac─â l-ar fi oprit poli┼úia, ar fi fost consecin┼úe mici. B─ânuiesc c─â mergea cu viteza foarte mareÔÇŁ, a declarat Titi Aur, pentru Digi24.

ÔÇ×Ai senza╚Ťia c─â ai totul sub control!ÔÇŁ

Fostul pilot sus╚Ťine c─â ma╚Öinile noi ╚Öi scumpe te protejeaz─â doar dac─â le conduci ÔÇ×├«n limitele legaleÔÇŁ. Mai mult, unele autoturisme performante sunt silen╚Ťioase, iar asta ├«i p─âc─âle╚Öte pe ╚Öoferii neexperimenta╚Ťi: ÔÇ×Pericolul pe care ├«l prezint─â astfel de ma┼čini, cel de la volan, odat─â urcat la volanul unei ma┼čini foarte performan╚Ťe, ai senza┼úia c─â ai totul sub control ┼či la viteze ridicate ma┼čina te salveaz─â din foarte multe situa┼úii. Au sisteme de control care te ajut─â. Mai mult, fiind foarte silen┼úioasa ┼či, ├«n acela┼či timp foarte performant─â, nu-┼úi d─â senza┼úia de vitez─â ┼či atunci, spus a┼ča, ├«n jargon, ÔÇ×iei ┼úeap─âÔÇŁ. Adic─â cel de la volan crede c─â viteza este mic─â, nu se mai uita pe vitezometru ┼či la viteze de 130-140 de kilometri pe or─â ai senza┼úia c─â stai pe loc. Sau exagerez, ai senza┼úia c─â nu mergi at├ót de tare.

Mai mult, ma┼čina fr├ón├ónd foarte bine, acceler├ónd foarte bine ┼či av├ónd acea ┼úinut─â de drum impecabil─â, perfect─â, orice ma┼čin─â nu numai acest model de ma┼čin─â, ma┼činile performan╚Ťe, scumpe, ├«l fac pe cel de la volan sa aib─â ├«ncredere foarte mare, dar totul se petrece la viteza foarte mare. Altfel spus, dac─â mergi cu un Aro, de pe timpuri, sau cu un Oltcit sau cu o Dacie de-aia, modelul vechi, de care avea tata, de pe timpuri, la 50, la 60, 70 la ora ai senza┼úia c─â ai vitez─â mare. Nu ai cum s─â ajungi la viteze mari. C├ónd te urci ├«ntr-o ma┼čin─â performant─â ┼či e┼čti ┼či mai t├ón─âr ┼či mai nebunatic ┼či mai dornic de aventur─â, dar se ├«nt├ómpl─â, s─â zic, ┼či pentru persoane mai ├«n v├órst─â, atunci senza┼úia e c─â ai totul sub control. Dac─â nu ├«n┼úelegi ce fac sistemele, nu treci prin programe de preg─âtire, atunci te expui la pericolul de a trece peste o limit─â peste care fizia ├«┼či spune cuv├óntul. Impulsul e cel care d─â efectul. Ai mas─â mare sau vitez─â mare, se ├«nmul┼úe┼čte masa cu viteza. Indif care e masa ma┼činii, c├ónd ai vitez─â, ai impuls, iner┼úie mare, ceea ce ├«nseamn─â efecte dup─â cum se vedeÔÇŁ.

Citește și

Unchiul t├ón─ârului mort ├«n accidentul provocat de Mario Iorgulescu: ┬źP─ârin╚Ťii ├«╚Öi doresc s─â moar─â acum! Au mai pierdut un copil┬╗

Prima reac╚Ťie a lui Gino Iorgulescu, dup─â ce fiul lui a fost implicat ├«ntr-un accident: ┬źSuntem cople╚Öi╚Ťi de lacrimi┬╗

bote bal contesa JPG
1 brigitte pastrama jpg jpeg
carmen iohannis presidency.ro
andrei balan webp
roland stanescu jpg
shark 6121088 1920 jpg
Katie Washbourne jpg
2 tom cruise nicole kidman profimedia 0137494228 jpg jpeg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
canicula
image png
foto 1 front FOTO Oceanic Club Constan╚Ťa jpg
image png
mister alcatraz jpg
shark 6121088 1920 jpg