Titi Aur despre șoferul cu Maserati prins cu 288 km/h: ”Zbura cu mașina. Este viteza pe care o are un avion la aterizare”
Mașinile noi sunt proiectate din fabrică să prindă o viteză de până la 300 km/h, dar asta nu înseamnă că vom circula vreodată în siguranță, dacă apăsăm până la fund pedala de accelerație. Dar, iată, că un șofer teribilist și-a încercat norocul pe A3 și a gonit cu Maseratti cu 288 km/h. Atenție! ”Este viteza pe care o are un avion la aterizare”, spune Titi Aur.
Polițiștii au rămas cu gura căscată când au văzut că apartul radar le indică faptul că un șofer gonește cu 288 km/h. ”Efectiv zbura”, spun autoritățile. Ceea ce nu e deloc exagerat!
Aceasta este și viteza pe care o are un avion la aterizare și ați văzut ce frână pune pilotul ca să-l oprească în loc.
Ei bine, acest conducător auto teribilist a fost prins, duminică, 22 august, pe Autostrada A3, între Câmpia Turzii şi Nădăşelu, la volanul unui Maserati.
Și nu este singurul! Un alt șofer a fost surprins de radarele Poliției circulând, cu un Audi, cu 252 de kilometri pe oră, tot pe A3.
Poliția Română: ”Ce timp de reacţie poţi să ai la o asemenea viteză?”
”Sunt imagini la care nu este nimic de comentat, nici măcar din partea celor care se aflau în spatele volanului. Respectivii au fost surprinşi şi sancţionaţi pe autostrada A3, tronsonul Câmpia Turzii-Nădăşelu. Ce timp de reacţie poţi să ai la o asemenea viteză?”, au scris reprezentanții Poliției Române pe pagina de Facebook. Potrivit pilotului Titi Aur, timpul de reacție a unui om este de o secundă și jumătate, iar la viteza aceea orice le-ar fi ieșit în cale ar fi fost victimă sigură.
Mașinile s-ar fi putut opri, după o frână bruscă, abia după câteva sute de metri. Practic, la acea viteză mașina se ridică pur și simplu, zboară. Doar cea construită pentru curse poate atinge o asemenea viteză fără nici o problemă.
Titi Aur despre șoferul cu Maserati prins cu 288 km/h: ”Zbura cu mașina. Este viteza pe care o are un avion la aterizare”
”288 km/h înseamnă enorm de mult, dar statul trebuie să găsească cauzele. De ce fac așa și ce măsuri ar trebui să se ia pentru ei. Când e vorba despre bolizi, există dorința de a-și testa mașina, să vezi cât e de puternică, dar și adrenalina. Tocmai de aceea, unele țări le-au creat un spațiu, circuite unde să-și testeze mașina, să-și descarce adrealina și sunt îndrumați spre competiții”, a explicat Titi Aur, pentru Click!
Tot acesta a spus că în Olanda și Suedia, spre exemplu, dacă depășești cu mai mult de 100 km viteza legală îți este confiscată mașina, pentru că este considerată o armă, ți se anulează permisul de conducere și ești trimis la un curs de conducere defensiv.
Vârsta medie la care se moare în accidente rutiere este de 37 de ani
Din păcate, România se află pe primul loc în Europa la producerea de accidente grave, soldate cu victime, iar cauza principală este viteza. În plus, vârsta medie a românului care moare pe șosele este de 37 de ani.
Tocmai de aceea, celebrul pilot este de părere că Guvernul ar trebui să gândească o strategie națională pentru reducerea numărului de accidente, care să cuprindă atât educația preventivă, cât și măsuri de coerciție mult mai drastice.
Șoferul, prins cu 288 km/h, amedă de 2.900 lei
În cazul de față, cel care a gonit cu 288 km/ha primit o amendă maximă de 2.900 de lei și i-a fost suspendat permisul pentru 90 de zile, cu drept de a-l ridica după o lună, dacă trece examenul la sală.
Dar aceastea este contravenția și pentru cel care a depășit cu peste 50 km/h viteza legală. În localitate vorbim despre 101 km/h, iar pe autostradă de 181 km/h.