Transformă bătrânul Pegas în unicat
Desface biciclete, apoi le pune la loc, de când era copil. Este marea pasiune a lui Răzvan Ghiţă, din Râmnicu Sărat. Acum, construieşte biciclete Pegas: are una “poliţistă”, una “taxi”, alta “de pompieri”, dar şi una “ziar”.
Cine nu a visat în copilărie să facă, măcar o tură, cu celebrele biciclete româneşti Pegas? Când era elev, Răzvan Ghiţă, din Râmnicu Sărat, a vrut şi el să "călărească" una, dar nu avea decât 200 de lei, pe care îi strânsese greu, din alocaţie.
Bicicleta taxi
Până la urmă a luat "o vechitură" de Pegas, din 1980. "Am desfăcut-o bucată cu bucată, am revopsit-o, am gresat-o, iar după 5 zile mergeam pe ea. Cineva, tocmai din Timişoara, a vrut să o cumpere pentru fiica sa. Avusese şi el una, la fel.
Pegasul de poliţie
Am început să caut pe la centrele de fier alte vechituri. Le meşteream în faţa blocului, ba chiar şi în apartament. Acum am un atelier, dotat cu sculele necesare. În total, am întinerit 50 - 60 de bucăţi, toate ieşite de pe porţile Uzinei Zărneşti, în perioada 1969 - 1986.
Bicicleta ziar
Fiecare a avut un alt aspect, după cum am avut inspiraţie. Cu banii pe care i-am câştigat din vânzarea lor, am cumpărat alte biciclete vechi. Pentru un Pegas modernizat cer în jur de opt milioane de lei vechi", ne-a povestit Răzvan Ghiţă. La un moment dat, a dat frâu liber imaginaţiei şi a creat chiar el un model, pe care l-a postat mândru pe Internet. Cineva l-a sunat şi a cumpărat bicicleta pentru videoclipul "One million", al Alexandrei Stan.
Povestea bicicletelor Pegas
La Uzina Mecanică Tohan Zărneşti, pe lângă arme, se fabricau şi celebrele biciclete Pegas, motorete, dar şi rachete.
Primele biciclete se numeau „Victoria" (1954), apoi „Pionier" pentru copii (1967), „Pegas" pentru copii (1968), pentru adulţi (1972). În anii ‘90 este produsă bicicleta de munte şi cea pentru cros. În anul 2004, fabrica mai producea 1.500 de biciclete şi 100 motorete anual.