Trenul spre Otopeni întârzie! Roxana Mărişoiu nu renunță la procesul prin care cere anularea lucrării
Trenul spre Otopeni întârzie! Nu poate fi gata pe 26 august, dupa cum a promis ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Roxana Mărişoiu nu renunță la procesul prin care cere anularea lucrării, iar următorul termen este abia la toamnă.
Autoritățile s-au lăudat că au ajuns la o înțelegere cu toți proprietarii ca să fie expropriați, dar iată că nu a fost așa. Roxana Mărişoiu (41 de ani) nu renunță la procesul prin care cere anularea lucrării.
Singurul lucru pe care îl vrea este să poată trăi liniștită în casa în care și-a investit toată agoniseala. De anul trecut, când au început lucrările la trenul spre Otopeni, femeia nu mai are liniște. Zi și noapte se gândește cu groază la faptul că ar putea fi obligată să trăiască sub un pod cu trenul deasupra.
Potrivit proiectului, acesta ar trebui să treacă la șase metri distanță de geamul dormitorului său.
”Curtea mea măsoară 311 mp, iar CFR vrea să mă exproprieze cu 126 mp. Mă obligă să stau cu trenul în curte, sub un pod, și cu garnitura Diesel, poluantă, care va trece la doar 6 metri de geamul dormitorului. Fluxul va fi de 24 de ore din 24. Vă dați seama ce zgomot, ce trepidații vor fi. Casa o să cadă. Le-am oferit-o autorităților, în ședința publică, drept donație, dar nimeni nu a vrut-o. Nicăieri în România nu s-a întâmplat ca statul să-ți bage trenul în casă. Este o aberație! Nu voi avea unde să mai locuiesc, vor face din mine un om al străzii. Am investit tot ce am avut în această locuință, pe care am cumpărat-o acum doi ani. Nu caut bani, îmi caut dreptatea. Nu se poate sta aici. Cine să trăiască sub un pod cu trenul deasupra”, ne-a spus, supărată, Roxana, care a mers în instanță.
Femeia a reușit să suspende lucrarea însă hotărârea magistraților de la Curtea de Apel nu este definitivă. CFR a atacat decizia. Au existat apoi mai multe termene, inclusiv pe 22 iunie, când judecătorii au amânat decizia pentru 19 octombrie.
Asta înseamnă că pe proprietatea Roxanei nu pot intra cu utilajele. Și totuși muncitorii au venit peste ea.
Avocatul Adrian Cuculis: ”Dacă merg înainte cu lucrarea, să se aștepte la o posibilă demolare”
”Se confirmă încă o dată că spusele celor de Transporturi nu au fost adevărate. Clienta mea nu a ajuns la nici o înțelegere cu autoritățile sau cu constructorul, așa cum s-a vehiculat. Procesul merge înainte și, dacă vor risca să termine linia înainte de finalul lui, să se aștepte la demolarea tronsonului, posibil, construit ilegal”, ne-a declarat avocatul Adrian Cuculis.
La început, au fost nouă entități, de pe traseul trenului Otopeni, care au dat Ministerul Transportului în judecată, printre care persoane fizice și firme.
Dar, rând pe rând, fie nu au avut câștig de cauză în instanță, cum a fost cazul magnatului Ion Țiriac, pentru că s-a stabilit că patinoarul său nu era deranjat de linia feroviară, fie au bătut palma cu statul.
Același lucru au tot sperat autoritățile că se va întâmpla și în cazul Roxanei Mărişoiu. Astfel că ministrul Lucian Bode a anunțat că pe 26 august va fi gata trenul spre Otopeni. Iată, însă, că abia pe 19 octombrie va avea loc următorul termen pentru anularea HG din noiembrie 2019, care este în faza de fond.
Iar din urmă mai vin și alte procese. Unul dintre ele, pentru anularea unui act administrativ legat de expropriere, este la Curtea de Apel București, tot în stadiul de fond, și are termen stabilit pentru 22 septembrie.
Alt proces se află pe rolul instanței la Judecătoria Sectorului 1 și are termen tot pe 22 septembrie. Acțiunea a fost intentată de Airport Retail Park Otopeni SRL.
Despre trenul spre Otopeni
Tronsonul se întinde pe 2,95 km și urmează să se desprindă din magistrala care merge de la Gara de Nord către Urziceni. Ar trebui să străbată pe piloni strada Drumul Gării Odăi, la o înălțime de 7 metri, prin fața patinoarului ridicat de Ion Ţiriac la Otopeni, să supratraverseze DN1 şi să intre în aeroport în zona terminalului ”Plecări”.
Construirea cu tot cu viaduct costă peste 420 de milioane de lei, fără TVA, mult mai mult decât dacă s-ar fi ales varianta prelungirii și dublării căii ferate din zona haltei Otopeni.
Firma care a fost desemnată câștigătoare, pe 31 mai 2019, este Arcada Company, abonată de ani de zile la tot ceea ce însemnă lucrări realizate de CFR Infrastrucutură.
Citește și: