Uite în ce condiţii poţi să returnezi produsele cumpărate!

Ultima actualizare:

    Click! îţi spune cum le poţi schimba
Click! îţi spune cum le poţi schimba

Ai primit cadou o cămaşă care nu e pe măsura ta? Ţi-ai cumpărat o pereche de pantofi care te strâng? Sau, poate ai achiziţionat un produs defect. Nu dispera! Toate aceste obiecte se pot returna şi, mai mult, îţi poţi primi banii înapoi. Specialiştii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor te învaţă cum să procedezi în astfel de cazuri.

Când returnăm produsele?

Produsele non-alimentare au un termen de garanţie între 30 de zile şi 2 ani, timp în care acestea pot fi duse la reparat gratis sau, dacă nu se pot repara,  pot fi înlocuite. 

Acestea trebuie însă să prezinte defecţiuni majore din cauza cărora să nu mai funcţioneze la capacitatea lor maximă sau chiar deloc. Potrivit legii, vânzătorul nu este obligat să-ţi dea banii înapoi ori să-ţi schimbe obiectul dacă nu-ţi mai place culoarea, modelul, mărimea sau croiala. Pentru a fi reparat gratuit sau înlocuit, produsul trebuie să se defecteze în perioada sa de garanţie, iar tu trebuie să prezinţi bonul fiscal şi factura. Repararea se face în termen de maximum 15 zile de la primirea în service.

Înlocuirea produsului defect cu unul nou

În momentul în care specialiştii de la service nu pot repara produsul defect, magazinul de unde l-ai achiziţionat este obligat să ţi-l înlocuiască cu unul nou. La magazin trebuie să te prezinţi cu produsul defect ambalat în cutia sa originală şi împreună cu toate accesoriile sale. De asemenea, trebuie să ai la tine factura şi bonul fiscal.

Îţi vrei banii înapoi?

Dacă în magazin nu există pe stoc un produs identic cu cel defect, atunci clientul are dreptul de a-şi cere şi de a-şi primi banii înapoi. Este ilegal ca vânzătorii să te refuze. De asemenea, este ilegal ca vânzătorii să afişeze pe geamul magazinelor anunţuri de genul „produsele achiziţionate nu se mai returnează". Dacă ai observat un astfel de anunţ, poţi contacta comisariatele judeţene pentru protecţia consumatorilor depunând o reclamaţie.

Uite ce nu poţi returna!

Prin însăşi natura lor, anumite produse nu pot fi returnate comerciantului. Acestea sunt produsele cosmetice, de igienă personală (săpunuri, geluri de  duş, şampoane) şi produsele de lenjerie intimă.  

Ai primit un cadou inutil? Schimbă-l!

În cazul în care ai primit un cadou care nu-ţi place sau este inutil, îl poţi schimba cu un alt produs numai dacă vânzătorul sau comerciantul este de acord. Multe magazine aplică politica bunăvoinţei, drept pentru care clientul fie primeşte banii înapoi, fie i se schimbă produsul cu un altul. De exemplu, dacă ai primit o cămaşă care nu este pe mărimea ta, te poţi duce la magazin să o schimbi cu una potrivită.

Ce te faci dacă ai pierdut bonul?

Dacă ai pierdut bonul fiscal sau factura produsului pe care vrei să-l returnezi, încearcă o altă modalitate de a dovedi că l-ai cumpărat din magazinul respectiv. Dovedeşte cu ajutorul cardului de credit, al unui voucher sau chiar al etichetei că obiectul provine din magazinul respectiv.

Consumatorii care consideră că anumite drepturi le-au fost încălcate trebuie să se adreseze, mai întâi, magazinului pentru rezolvarea lor pe cale amiabilă. Dacă acest lucru nu se întâmplă, consumatorul trebuie să se adreseze structurilor teritoriale (comisariate judeţene) ale ANPC. De asemenea, consumatorii pot suna şi la numărul de telefon 0800.080.999.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Homo erectus – primii hominini care au depășit „rubiconul cerebral” jpeg
image
image
image
image
image
image
image png
Ce este asigurarea profesională IT și cine este obligat să o aibă în România jpg
rhubarb 3399627 1280 jpg
port ovidiu jpg
tomatoes 1561565 1280 jpg
camera de aur pelisor jpg
maria vacarescu  jpg
bebelus bona imagini jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net