Un adolescent, în vârstă de 15 ani, a pălmuit o profesoară la ore, în fața colegilor, la un liceu din Constanța
Un incident grav a avut loc recent la Colegiul Național Mircea cel Bătrân din Constanța. Un elev de clasa a IX-a, în vârstă de 15 ani, a pălmuit-o pe profesoara de germană, chiar în fața colegilor săi. Momentul a avut loc după ce dascălul i-a atras atenția băiatului, care s-a enervat și a reacționat violent.

„El a spus că ar exista o singură soluție, să plece din școală sau să se retragă singur. S-a enervat, iar reacția lui a fost confuză. În acel moment, a lovit-o cu palma pe profesoară, considerând că astfel se va distanța de colectiv”, a explicat Vasile Nicoară, directorul liceului.
Reacția profesoarei și a autorităților
Imediat după incident, un martor a sunat la 112. Deși a fost lovită, profesoara a refuzat atât îngrijirile medicale, cât și emiterea unui ordin de protecție împotriva elevului.
„Au fost identificate persoanele implicate. Este vorba despre un minor de 15 ani care, pe fondul unui conflict verbal spontan, a lovit un cadru didactic în zona feței, provocând indignare în rândul colegilor”, a declarat Andreea Ambroze, reprezentant IPJ Constanța.
În paralel, conducerea unității de învățământ a declanșat o verificare prin Comisia de Combatere și Prevenire a Violenței. „Se analizează circumstanțele incidentului pentru a preveni situații similare în viitor”, a precizat Sorin Mihai, șeful ISJ Constanța.
Contextul elevului implicat
Elevul face parte din categoria copiilor cu cerințe educaționale speciale și tulburări de comportament. La fel ca în multe alte școli preuniversitare, Colegiul Național Mircea cel Bătrân integrează astfel de elevi în clase obișnuite, sub supraveghere pedagogică.
Din acest motiv, profesoara a ales să nu depună plângere, considerând că incidentul poate fi gestionat prin măsuri educative și consiliere.
Măsuri și prevenție
Autoritățile și conducerea școlii subliniază importanța monitorizării și consilierii elevilor cu tulburări de comportament. Totodată, se caută soluții pentru a asigura siguranța cadrelor didactice și a colegilor și pentru a preveni alte episoade de violență în școli.
Incidentul readuce în atenție nevoia de strategii eficiente de gestionare a comportamentului agresiv în școli și sprijinirea elevilor cu nevoi speciale, fără a pune în pericol siguranța colectivului.

































