Vom face shopping ca în Austria la „Parndorf” de România. A început construcția unui centru comercial gigant
România se pregătește să găzduiască cel mai mare centru comercial din Transilvania, în comuna Florești, județul Cluj. Proiectul va rivaliza cu celebrul Parndorf din Austria, prin dimensiuni, concept și mix de retaileri.

Lucrările au început, iar investiția depășește 100 de milioane de euro. Primul segment al proiectului va fi livrat în 2026, pe o suprafață uriașă de 25 de hectare.
Un nou pol comercial și urbanistic în inima Transilvaniei
URBANO GROUP a dat startul lucrărilor la ceea ce se anunță a fi cel mai mare parc comercial din Transilvania, dezvoltat în comuna Florești, la vest de Cluj-Napoca, scrie Știri de Cluj.
Investiția, de peste 100 de milioane de euro, este concepută ca un centru multifuncțional de retail, divertisment și servicii, inspirat de modelul celebrului outlet Parndorf din Austria.
Compania a primit aprobările pentru construcția Galeriei Comerciale, precum și pentru lucrările de urbanizare: accese, drumuri interioare și rețele, precizează sursa citată.
Etapele proiectului
Etapa 1, care se va desfășura între 2025 și 2026, va cuprinde 45.000 de metri pătrați de spații comerciale desfășurate pe un teren de 25 de hectare.
Prima parte a proiectului include:
- o galerie comercială multi-brand (14.900 mp GLA)
- un magazin de bricolaj Hornbach
- un hipermarket Selgros
- un supermarket
un fast-food hub de tip drive-thru, ce va reuni cele mai importante nume din domeniu, într-un concept considerat „inedit pentru regiunea Transilvaniei”
Dezvoltatorul a anunțat că deschiderea oficială a acestei etape este programată pentru trimestrul I al anului 2026.
Proiectul se va extinde în a doua etapă (2026–2028) și va aduce „un concept unic pentru piața din România”. Acesta va include o zonă de divertisment pentru familie, spații culturale, zone de sport, agrement și servicii comunitare.
Investiție cu impact social, economic și ecologic
Construirea centrului comercial va genera peste 500 de locuri d emuncă după cum au anunțta reprezentanții companiei.
Pe partea de sustenabilitate, dezvoltatorii vizează certificarea BREEAM, cu accent pe eficiență energetică, energie regenerabilă, piste de biciclete și gestionare ecologică a resurselor. Cinci hectare vor fi dedicate spațiilor verzi, inclusiv 3,8 hectare chiar în prima etapă.
- - o galerie comercială multi-brand (14.900 mp GLA)