YouTube aniversează 10 ani în România. Informații de senzație despre marele eveniment
A trecut deja un întreg deceniu de la lansarea în țara noastră a versiunii în limba română a platformei YouTube, folosită în viața cotidiană de către milioane de români. În cadrul evenimentului dedicat aniversării, unde au participat personaje marcante din ierarhia Google din România, au fost prezentate mai multe date despre cum a evoluat platforma video în țara noastră.
Având invitați de marcă, precum Elisabeta Moraru, care deține funcția de „country manager Google România”, dar și Dan Oros, „marketing manager Google România”, evenimentul de astăzi a marcat împlinirea unui deceniu întreg de la apariția pe plan intern a versiunii YouTube concepută special în limba noastră. Deși faptul poate părea, pentru cei ce privesc din afara sferei implicate, o însemnătate minoră, în realitate, această lansare a reprezentat un mare succes pentru România.
Lansarea versiunii în limba română a însemnat o recunoaștere a sectorului online din România drept unul important. Fiind din ce în ce mai activi în mediul virtual, Google a luat la cunoștiință interesul crescut al românilor, precum și profitabilitatea extinderii pe piața din țara noastră, lucru ce a creat o mulțime de oportunități, atât pentru cei care acum lucrează pentru Google în țara noastră, cât și pentru milioanele de utilizatori, fie că sunt business-uri, sau simpli oameni.
12 milioane de adulți din România folosesc YouTube
Datele oferite în cadrul evenimentului de astăzi de la București sunt unele îmbucurătoare, atât pentru interesele Google, cât și pentru dezvoltarea unei societăți bine informate în România. Conform datelor studiului realizat de către compania Ipsos, există 12 milioane de utilizatori YouTube în țara noastră, dintre care 98% consideră că găsesc conținutul de pe YouTube drept unul de calitate. 91% dintre aceștia confirmă că învață lucruri noi datorită platformei, în timp ce din 10 români recunosc că nu mai găsesc conținutul de pe YouTube pe alte platforme.
Extinderea YouTube în România a însemnat o oportunitate incredibilă atât pentru diversele afaceri din țară, care își pot promova ușor și gratuit brand-urile pe platformă, cât și pentru creatorii de conținut independenți, care își pot monetiza canalele. Datele Google arată că la finalul anului trecut erau nu mai puțin de 8.000 de canale românești care strângeau, fiecare, peste 10.000 de abonați, iar numărul acestora este în creștere. Primul canal de YouTube din țara noastră care a reușit performanța de a aduna 1 milion de abonați aparține lui Mikey Hash (Mihai Alexandru Hash).
„Totul a evoluat cu o viteză aproape de neimaginat” a declarat în cadrul evenimentului Elisabeta Moraru. Conform acesteia, conținutul YouTube de la și pentru români este unul extins, gata să răspunde oricărei nevoi, de la „educație, cooking sau podcast la seriale originale, emisiuni TV, animație sau gaming”.