Despre cum mi-m luat o mare țeapă de la un celebru site online!
Sunt mare consumatoare de comenzi online, dar nu cred că este o chestie care mă reprezintă doar pe mine. Totul din comoditate, dar și pentru că e mult mai facil, iar produsul e doar la un click distanță. Știu, sună a reclamă :) Însă nu sunt fan cumpărături fizice, nu-mi place să probez, să mă plimb printre zeci de modele de haine, electrocasnice etc, etc. Să stau să aleg produsul, dar stai să văd pe care îl aleg din cele 20 expuse. No, merci, dăm cu citire pe net, fac pariu că suntem mulți asa.
Așadar, iată-mă în fața calculatorului, comandând un cuptor cu microunde de pe un site destul de cunoscut. Aveau cea mai bună variantă de preț, așa că zgârcita de mine a zis da, am economisit 50 de lei, că pe alt site era mai mult tot cu atât.
În sfârșit, toate bune și frumoase, comand cuptorul, fuge curierul, că nu te așteaptă, nici nu mi-a menționat că-l pot deschide, nici eu n-am citit toate regulile de pe site. Ce să zic, câteodată neatenția chiar se plătește. Iar eu am plătit-o bine de tot!
Desfac ambalajul, cuptorul, analizez produsul, mă uit să văd cum se pune în mobilă, că e din ăla incorporabil, însă, surpriză, partea din spate toată lovită, cuptorul meu era îndoit tot în spate. Dă telefoane, sună la firma de la care l-am comandat, iar răspunsul lor a fost unul destul de interesant: păi, nu se vede în spate, că doar intră în mobilă, de ce vă deranjează?
Evident că m-au luat amețelile, pentru că, alooo, am plătit 700 de lei pentru un cuptor cu microunde mic, mic. Tare micuț. Nu știu cum să vă zic, dar ăsta coace popcorn. Deci e foarte scump. Aș vrea să fie și ok, să nu mă trezesc că se strică din cauza zbuciumului pe care l-a trăit fie la livrare, fie în depozitele firmei.
Bineînețeles că următorul lucru care mi s-a spus a fost că trebuia să-l deschid la livrare, că în cazul unui retur trebuie să plătesc 20% din valoarea produsului, poate chiar și 50 %, bani care se rețin pentru reparații. Deci, practic, din cei 700 de lei mai primeam înapoi 350 sau 500 de lei, în cel mai fericit caz.
Ok, am zis că e vina mea, nu l-am deschis la livrare, deși nici ei nu mi-au zis telefonic, nici curierul nu a așteptat, nici eu nu am citit cu atenție condițiile de retur și livrare. În sfârșit.
Problema mea cea mai mare nu a fost asta, ci faptul că mi-am luat țeapă cu transportul + că am rămas cu cuptorul, după nu știu câte mail-uri cu unul dintre reprezentații firmei de unde am cumpărat cuptorul.
Am discutat să fac returul, și ăla pe cheltuiala mea. M-a costat, evident, 50 de lei transportul dus. Problema nu a fost asta, ci faptul că mi l-au dat înapoi. A urmat o altă sesiune de mail-uri, iar am trimis coletul înapoi, iar am plătit 50 de lei taxa de transport, iar mi l-au trimis înapoi.
Bineînețeles că pe lângă taxa de dus, am plătit și taxa de întors, adică încă 100 de lei. Nu mai zic taxiurile până la sediul de curierat și înapoi. În prostia și naivitatea mea, după o altă discuție pe mail cu reprezentații acestui mare site de cumpărături online, am trimis încă o dată coletul, cu gândul că îmi voi recupera toți banii pierduți. Nimeni, niciodată nu mi-a mai răspuns la mail. A fost clar pentru mine că doar au vrut să mă trambaleze până renunț la retur, doar că eu nu am renunțat atât de ușor, iar cea care a pierdut pe toate părțile am fost eu. Și am fost atât de nervoasă pe situație încât nici reclamație la Protecția Consumatorului nu am făcut, însă nu e timpul pierdut.
Sfatul meu: ce am învățat din experiența care m-a lăsat fără bani în portofel!
1. Verificați întotdeauna seriozitatea site-ului de pe care comandați. Recenzii, absolut tot ce se poate găsi online.
2. Verificați politica de livrare și retur. Faceți și un screen shot pentru a fi siguri că, în cazul unei situații scandaloase, aveți dovada că așa era scris pe site.
3. Dacă vi se refuză returul din varii motive, nu mai stați pe gânduri, sunați și reclamați direct la Protecția Consumatorului, altfel tot voi veți avea de pierdut timp, bani și nervi.
4. Faceți cunoscut cazul în mediul online, însă aveți grijă să nu vă treziți dați în judecată. Cazurile pot fi sensibile și, de multe ori, țeparii se transformă în victime, vin și ei cu teoria lor.
Așadar, cam asta a fost experiența mea, nu e prima dată când îmi iau țeapă, însă nu cu o sumă atât de mare. Cel puțin mi-am învățat lecția, încrederea în oamenii de la celălalt capăt al firului, mai ales cei care îți vând gogoși, ar trebui să fie testată.
Aștept și experiențele voastre. Chiar sunt curioasă dacă a mai pățit cineva ca mine!
p.s: după ce l-am trimis retur, evident am comandat alt cuptor cu microunde, dar de pe alt site, așa că da, am două cuptoare cu microunde. Nu m-am gândit o secundă că nu voi putea trimite prima comandă retur și că nu-mi voi mai recupera banii niciodată, dar să mai și scot chiar încă 300 de lei. Lucky me! Ieeeei!