6 beneficii ale mişcării în apă

image

Odată cu frigul şi ninsoarea, posibilităţile de sport în aer liber sunt limitate. Ne cam luăm adio de la alergat, mers cu bicicleta sau jucat fotbal. De acum trebuie să ne orientăm spre mişcare la interior. Dacă ai posibilitatea să mergi la bazin, încearcă aquagym-ul. Are o mulţime de beneficii pentru sănătate.

Aquagym este o activitate fizică în apă inspirată de mişcări ce ţin de dans, jogging, box, judo şi aerobic. “În  apă însă, ai mai multe avantaje, care lipsesc într-o sală de gimnastică. Pentru rezultate, e bine să te antrenezi de cel puţin 3 ori pe săptămână”, recomandă Suzana Pretorian, medic balneolog la Sovata. Specialistul ne dezvăluie 6 beneficii ale sportului în apă.

Risc minim de accidente. Mişcarea în apă reduce drastic riscul de traumatisme şi de accidente. În interiorul unei piscine vei resimţi doar 10% din greutatea ta corporală. Acest lucru înseamnă că exerciţiile nu au aproape nici un impact asupra articulaţiilor.

Îmbunătăţeşte circulaţia. Masajul pe care îl produce apa pe pielea noastră stimulează circulaţia sângelui şi ajută la combaterea  problemelor cauzate de circulaţia necorespunzătoare: varice, retenţie de apă, umflături şi senzaţia de greutate în picioare. Presiunea apei şi vârtejul creat de mişcări stimulează revenirea sângelui către inimă. Gleznele vor fi bine drenate, deoarece mai jos presiunea apei e mai mare.

Solicită toţi muşchii. Mâinile, picioarele, spatele, abdomenul, fesierii, toţi lucrează într-o singură şedinţă de aquagym. Astfel, îţi vei dezvolta armonios musculatura, fără să-ţi planifici ca azi să lucrezi picioarele, mâine spatele etc.

Arde calorii. Chiar dacă în apă te simţi mai uşor şi nu pare să depui atât de mult efort, asta nu înseamnă că, în timul exerciţiilor, corpul tău nu e solicitat. Apa opune rezistenţă mişcărilor, forţându-te să încerci mai mult şi să consumi mai multă energie. Potrivit medicului Suzana Pretorian, la un antrenament arzi între 200 şi 500 de calorii. 

E ideal pentru persoanele supraponderale. Lipsa gravitaţiei pe care o simţi în apă face ca acest sport să fie potrivit pentru persoanele supraponderale şi însărcinate. Articulaţiile nu sunt stresate. Apa te ajută să faci mişcări fluide, care într-o sală de sport ar fi complicate din cauza kilogramelor în plus.

Combate durerea de spate. Dacă ai dureri de spate, aquagym este sportul ideal pentru tine. Asta deoarece în apă, încărcătura pe coloana vertebrală este redusă, muşchii sunt lucraţi fără a-ţi supune spatele unui stres excesiv. Pentru rezultate şi mai bune, poţi combina gimnastica acvatică cu un program de fizio-terapie.

cub octavia geamanu marian ionescu png
https   www cancan ro wp content uploads 2022 05 vladuta lupau webp
anamaria prodan si ionela prodan
img (3) jpg
Ruxi și cristi mitrea
zanni
tudor chirila 2 jpg
surpriza Sursă foto: Pixabay.com
Nicusor
rege Charles jpg
image
image
image
image
whatsapp  pixabay
calendar ortodox 2021 05 octombrie sf misail daniil turnu jpeg
pexels karolina grabowska 6919956 jpg
belly gdec03de07 1920 jpg
beach 1867017 1920 (1) jpg
Salariu - calcule - facturi - bani - facturi FOTO Shutterstock