Aşa vă pregătiţi ficatul pentru Sărbători


    Care este rolul ficatului?
Care este rolul ficatului?

Crăciunul, Revelionul, Sfântul Vasile sunt tot atâtea prilejuri pentru răsfăţ culinar. Asta înseamnă mâncăruri grase, multe dulciuri şi, cel mai adesea, alcool în exces. Pentru noi, pur şi simplu o desfătare a simţurilor, pentru ficatul nostru însă, acesta reprezintă cel mai ridicat nivel de stres.

Specialiştii cotidianului german Bild ne învaţă cum să ne pregătim ficatul pentru Sărbători şi cum să-l antrenăm ca să facă faţă meselor festive.

Care este rolul ficatului?

Cu o greutate de până la 1,5 kg, ficatul ne controlează metabolismul. Dacă nu ar exista acest organ, am fi complet lipsiţi de energie. Zahărul, grăsimile, vitaminele, mineralele, toate sunt prelucrate de celulele ficatului şi transmise mai departe, iar toxinele sunt filtrate.

Care sunt cele mai bune sfaturi?

Celulele ficatului se regenerează în câteva săptămâni. Pentru a preveni supraîncărcarea acestuia de Sărbători, trebuie să-i dăm posibilitatea să producă, în următoarele săptămâni, cât mai multe celule sănătoase. Dacă ne protejăm ficatul acum, ne vom putea răsfăţa fără rezerve la masa de Crăciun.

Consumaţi mâncăruri uşoare, adică cel mult 1.800 de kilocalorii pe zi. Cel mai bine în următoarele proporţii: 50% carbohidraţi, 30% grăsimi şi 20% proteine. Recomandări: carne slabă (de exemplu, de pasăre), peşte slab (biban de ocean, cod negru), legume, fructe.

 Iată ce plante sunt recunoscute pentru rolul lor de a tonifia ficatul:- anghinarea: flavonoidele şi substanţele amare stimulează ficatul; se găseşte ca atare, sub formă de ceai sau capsule;- păpădia: cel mai bine în salate sau sub formă de ceai;- armurariul sau ciulinul laptelui: ajută la distrugerea toxinelor; se găseşte sub formă de ceai sau capsule.

Beţi cafea! Are acţiune protectoare şi sprijină funcţionarea ficatului. Conform revistei New Scientist, persoanele care beau două-trei ceşti de cafea pe zi prezintă un risc cu 40% mai scăzut de a face ciroză din cauza consumului de alcool. Cei care beau patru sau mai multe cafele pe zi (fără lapte, cu zahăr) îşi diminuează cu 80% riscul de îmbolnăvire. Atenţie însă, dacă aveţi tensiunea ridicată, nu este indicat să beţi atât de multă cafea!

Faceţi mişcare! Activitatea sportivă regulată ajută la arderea caloriilor şi protejează ficatul. Reduceţi numărul ţigărilor!

Specialiştii recomandă nu mai mult de 0,3 l bere sau 0,15 l vin pe zi pentru femei, şi nu mai mult de 0,6 l bere sau 0,3 l vin pentru bărbaţi. Iar asta nu mai mult de cinci zile pe săptămână. În plus, este important să consumaţi cel puţin doi litri de apă minerală pe zi sau ceai de fructe neîndulcit. De altfel, excesul de alcool şi kilogramele în plus sunt cei mai mari duşmani ai ficatului. Acestea au drept efect aşa-numitul ficat gras; celulele nu mai pot lucra şi mor. Alte consecinţe pot fi inflamarea ficatului, ciroza sau cancerul hepatic.

FotoJet (3) jpg
cub horoscop iertare png
Oana Roman si Isa jpg
Mașini blocate în trafic de ninsoare - vremea - meteo - ninge FOTO Shutterstock
cub isabela onoriu png
Shakira jpg
FotoJet (2) jpg
cub raluca podea png
image
image
image
image
image
image
calendar ortodox 2022 28 ianuarie Sfantul Efrem Sirul gabriel toma chituc jpg
femeie frig casa jpeg
Terminator jpg
Bryan Johnson jpg
Mașini blocate în trafic de ninsoare - vremea - meteo - ninge FOTO Shutterstock
Ivona Nenu jpg