Evită alimentele care provoacă stres!

image

Starea generală de bine e puternic influenţată de nivelul de stres. Oamenii care se confruntă constant cu situaţii stresante sunt mai vulnerabili la boli, de la simple răceli la hipertensiune arterială şi boli cardiovasculare. Crezi sau nu, alimentaţia joacă un rol important în reducerea stresului. Uite ce nu trebuie să mănânci!

  • Băuturi energizante şi cafea. Impresia că o cafea te ajută să te relaxezi e falsă. Deşi un capuccino sau un energizant îţi dau energie iniţial, după o perioadă va urma şi senzaţia de ”cădere”, care te va face să te simţi agitat şi deprimat. Dacă pe parcursul zilei consumi prea multe astfel de băuturi, când vine timpul somnului te vei simţi extenuat şi vei avea probleme să adormi. Mai mult, consumul excesiv de cofeină are acelaşi efect ca şi stresul prelungit. 
  • Dulciuri şi produse de patiserie. Pofta de alimente dulci vine mai ales atunci când eşti stresat. Însă dulciurile îţi dau energie pe moment, dar rezistenţa la insulină şi kilogramele în plus sunt riscuri pe care trebuie să le iei în calcul. Zahărul nu conţine substanţe nutritive esenţiale. El furnizează o creştere bruscă de energie în organism, care este posibil să ducă la extenuarea glandelor suprarenale. Acest lucru poate duce la irascibilitate, o slabă capacitate de concentrare şi depresie. Consumul ridicat de zahăr reprezintă o povară serioasă pentru pancreas, fapt ce măreşte riscul apariţiei diabetului.
  • Alimentele procesate. Acest tip de alimente cresc nivelul hormonului de stres. Pe lângă grăsimile rele, chimicale şi foarte puţine nutritive, alimentele procesate conţin multă sare şi zhar care cresc nivelul cortizolului. E greu să renunţi de tot  la ele, dar încearcă să reduci cât mai mult cantitatea acestora. Ţine minte că pentru a digera alimentele procesate, organismul trebuie să-şi folosească propriile vitamine şi minerale, adică să îşi consume rezervele. Alimente rafinate pe care trebuie să le eviţi sunt prăjiturile, biscuiţii, pâinea şi produsele de patiserie. 
  • Alcool. După o zi lungă şi stresantă, o bere sau un cocktail par a fi modul perfect de relaxare. De fapt, alcoolul nu e deloc de ajutor, deoarece stimulează eliberarea hormonului de stres. Alcoolul are un efect depresiv, ceea ce poate accentua starea de stres. Alcoolul stimulează secreţia de adrenalină, ceea ce duce la apariţia unor probleme precum tensiunea nervoasă, irascibilitatea şi insomnia. Mai mult, dacă se ajunge la exces de alcool, acesta duce la creşterea depozitelor de grăsime din zona inimii şi slăbeşte funcţia imunitară, conform www.alegesanatos.ro.
mihaela cernea cu sotul craioveanu costin  db 11 19 2007 2 01 35 PM JPG
cub ileana stana ionescu alexandru arsinel png
andreea marin si cove jpg
woman 4214744 1920 jpg
david si victoria beckham
Kristina Cepraga Dana Savuica E OK sa fii vedeta 2018 jpeg
cub anamaria prodan animat gif
visarion alexa
Ggantija Temple on Gozo jpg
NATO - Ucraina - Rusia FOTO Shutterstock
image
image
image
image
foto caseta avere   birou arhiva persoanala Alexandru Arsinel jpeg
criza energetica bec econom jpeg
meghan markle 1 jpg
funeralii elisabeta
Louis Mountbatten foto wikipedia jpg
3 cafea shutterstock 1928433047 jpg jpeg