Nu știți ce să mâncați la cină? Iată o rețetă delicioasă de la Cori Grămescu


    Hummusul este un superalimentFOTO: Unsplash.com
Hummusul este un superalimentFOTO: Unsplash.com

Cu toții știm că cina este, de obicei, ultima masă a zilei și constă din produse alimentare ușor de digerat care asigură cantitatea energetică necesară pentru timpul somnului. Sunt multe variante de preparate pentru cină. Nutriționista Cori Grămescu reocmandă o salată caldă de hummus.

Cina nu trebuie mâncată prea târziu, adică nu cu foarte puțin timp înainte de culcare. Specialiștii mai spun că ora cinei depinde de ora la care te culci de fapt. Salata de hummus este una dintre variantele hrănitoare și ușor de preparat pentru masa de seară.

Rețeta de hummus cald de la Cori Grămescu

Nutriționista a venit cu ”o propunere super interesantă de cină” pe care ar trebui să o încercați măcar o dată – hummus cald cu salată asortată.

”Pentru hummus avem nevoie de o conservă de năut pe care o scurgem și spălăm bine boabele de năut, apoi le punem la fiert în apă cu un vârf de linguriță de bicarbonat. După ce au dat în clocot 2-3 minute le luăm de pe foc și le scurgem în sită. În mixerul de bucătărie punem boabele de năut calde, o lingură tahini, un cățel de usturoi, zeamă de la o lămâie și o legătură de pătrunjel tocată mărunt. Îl mâncăm cu o salată asortată făcută cu baby spanac, ruccola, castravete, ridichi, roșii, ardei copt, 10 măsline verzi și o lingură de capere cu dressing de oțet balsamic, sare și piper”, scrie Cori Grămescu pe Instagram.

Beneficiile năutului pentru sănătate

Năutul îşi are originea în Orientul Mijlociu, regiune din lume unde se găsesc cele mai variate culturi de alimente, dar care încă se bazează în principal pe această legumă plină de proteine. Apărut ca aliment de consum acum aproximativ 7000 de ani, cultivându-se prima dată în jurul anilor 3000 î.Hr, în Bazinul Mării Mediterane şi răspândit apoi în India şi Etiopia.

În general, boabele de năut sunt disponibile în recipiente preambalate gata fierte, sau în pachete mai mari, uscate. La fel ca la orice produs pe care îl cumperi, asigură-te, înainte de a le achiziţiona, că sunt ambalate perfect ermetic şi, astfel, că sunt proaspete, scrie csid.ro.

Năutul este o sursă excelentă de fibre, vitamine B6 şi B9, acid folic, mangan, proteine şi minerale precum:  fier, fosfor, potasiu, calciu, magneziu, cupru şi zinc. Extrem de gustos şi cu un conţinut bogat de proteine, năutul poate înlocui cu succes carnea. De asemenea, are numeroase proprietăţi „minune”, cum ar fi controlul poftei de mâncare.

Cum ajută consumul de hummus la menținerea sănătății

Hummusul este un superaliment care oferă o multitudine de beneficii pentru minte, corp și suflet, potrivit medicaldaily.com.

1.Ameliorează simptomele anemiei.  Humusul conține năut, care este o sursă excelentă de fier. O porție de humus vă oferă peste 25% din consumul zilnic recomandat de fier.

2. Reduce riscul formării cheagurilor de sânge.  Hummusul este bogat în vitaminele E și K, reduce riscul formării cheagurilor de sânge în organism.

3. Reduce nivelul zahărului din sânge.

4. Reduce riscul apariției cancerului. Conține acid folic asociat cu reducerea riscului apariției cancerului colorectal și a bolilor de inimă.

5. Scade colesterolul. Năutul conține izoflavone, care sunt antioxidanți cunoscuți pentru scăderea colesterolului. Un studiu din 2008 publicat în Jurnalul Academiei de Nutriție și Dietetică a constatat că persoanele cu vârste cuprinse între 30 și 70 de ani, care nu erau în cea mai bună stare de sănătate, au beneficiat de consumul de naut în fiecare zi timp de trei ani. Acest grup a consumat mai puține grăsimi și a avut o reducere mică a colesterolului comparativ cu grupul care a consumat produse din grâu, cum ar fi pâinea și cerealele, pentru consumul zilnic de fibre.

6. Ajută în curele de slăbire. Hummusul consumat cu moderatie poate fi superalimentul pentru o dieta de slabit. Năutul este o sursă excelentă de fibre, care nu numai că ajută la construirea unui sistem digestiv sănătos, dar te face și să te simți plin și mulțumit. Un studiu din 2014 publicat în Journal of Nutrition and Food Sciences a constatat că persoanele care mănâncă hummus au cu 53% mai puține șanse de a fi obeze. Mai mult, dimensiunea taliei lor s-a dovedit a fi cu peste 5 centrimetri mai mică la cei care consumă această legumă.

Chiar dacă îl prefereți pentru gustul său delicios, ori pentru beneficiile pentru sănătate, hummusul este un aliment pe care ar trebui să îl consumați des, însă cu moderație. 

Citește și:O rețetă gustoasă pe zi: Hummus cu dovleac copt 

Ce efecte pozitive are consumul de năut asupra organismului 

Mihaela Borcea 9 jpg
8 boca arsenie  jpeg
FotoJet jpg
cub ioana ilie nastase png
cub theo rose anghel damian png
mihai voropchievici jpg
transylvania 3902156 1920 jpg
eticheta alimente jpg
Rica Raducanu
Virgi Iantu, FOTO TVR IMG 1444 jpg
image
image
image
image
16 foto 1   case antipirati jpg
FotoJet (1) jpg
romania 1894741 1920 jpg
transylvania 3902156 1920 jpg
8 boca arsenie  jpeg
calendar ortodox 2021 27 noiembrie sfantul mare mucenic iacob persul jpeg