Spanacul te menţine tânăr

SPANACUL previne îmbătrânirea

Are un gust delicios şi îl poţi consuma în orice anotimp, fie proaspăt, fie congelat şi conţine o mare cantitatea de proteine: 5 grame la o ceaşcă de mâncare de spanac

PONT! Spanacul este printre puţinele legume care nu se combină cu carnea deoarece ambele conţin o cantitate semnificativă de uraţi. Frunyele de spanac conţine o cantitate foarte mare de antioxidanţi care previn îmbătrânirea, dar şi bolile grave. O porţie de spanac conţine o cantitate similară de proteine ca cea existenţă în peşte.

CIUPERCILE, bune pentru diabetici

Gustoase şi hrănitoare, ciupercile sunt o sursă de protein vegetale de cea mai bună calitate, uşor absorbite în organism. 100 de grame de ciuperci conţin în jur de 3 grame de proteine, însă având în vedere că acestea reprezintă un aliment uşor, ele pot fi consumate în cantităţi mai mari, astfel încât să acoperi cel puţin jumătate din necesarul  proteic zilnic.

PONT! Ciupercile reprezintă singura sursă vegetala de vitamina D ce poate fi consumată. Nu conţin nici un fel de grăsime, zahăr, sare şi pot scădea riscul de cancer la sân. Ciupercile sunt ideale pentru diabetici datorită insulinei naturale şi enzimelor conţinute care vor descompune amidonul din alimente.

CONOPIDA, aliment dietetic

Accesibilă şi gustoasă, conopida este o sursă neaşteptată de proteine: o singură porţie are nu mai puţin de 3 grame de proteine!

PONT! Conopida este şi un aliment dietetic, sărac în calorii şi grăsimi. O puteţi consuma fiartă, înăbuşită sau murată (dar atenţie la conţinutul de sodiu).

NUCILE, bogate în cupru şi zinc

Miezul de nucă e unul dintre cele mai consistente şi sănătoase alimente, înlocuind cu mare succes carnea (miezul de nucă tocat înlocuieşte de minune carnea tocată în orice: de la chiftele până la sarmale) si fiind mult mai puţin toxică decât ea. Se combină foarte bine cu crudităţi, dar este bine de ocolit în combinaţii cu carne, carbohidraţi, dulciuri!

PONT! Cei suferinzi de hepatită trebuie să limiteze consumul nucilor. Consumul nucilor după o masă bogată în grăsimi poate atenua efectele nocive ale acesteia asupra oragnismului. Nucile sunt mai sănătoase decât uleiul de masline, sunt foarte utile în tratamentul sterilităţii şi impotenţei şi este fructul cel mai bogat în cupru şi zinc.

LINTEA şi FASOLEA, bogate în minerale

Leguminoasele conţin fibre, minerale, calciu, magneziu şi potasiu. Lintea şi fasolea conţin 20-25 g proteine/100 g. Lintea este bogată în fibre, fier, magneziu, fosfor şi conţine foarte puţine grăsimi. Fasolea are în plus calciu şi potasiu.

PONT! Lintea este săţioasă, bogată în fibre, acid folic, vitamina B1, fier şi proteine. Un singur bol mic de linte conţine 18 grame de proteine, dar şi alţi nutrienţi esenţiali, printre care se număra şi aminoacizii.

sarah anamaria prodan jpg
cub theo rose png
claudia patrascanu copii png
Kate Middleton (3) jpg
https   www prosport ro wp content uploads 2022 03 Transformare socanta a pilotului Daniel Onoriu cum a ajuns sa arate dupa 55 de zile de coma si cu un stomac cat un pix FOTO webp
Soldati rusi in regiunea Herson FOTO Profimedia
Kate Middleton
giselle si tom brady
uzina rosia alba
Printul Andrew Foto profimedia 0488617786 jpg
image
image
image
image
8 salariu marian godina 5 jpg jpeg
calendar ortodox 2021 07 octombrie serghie si vah jpeg
Kate Middleton
pxclimateaction 4168906 1920 jpg
elena udrea adrian alexandrov jpeg
police gb15dc8736 1920 jpg