Sinucidere curată să mergi pe bicicletă!
A fi biciclist în Galaţi este „ o invitaţie la sinucidere", spun sportivii pe două roţi . Autorităţile au amenajat piste bizare pe un traseu periculos, de-a lungul căruia poţi oricând să-ţi frângi gâtul.
La Galaţi, traseul pentru biciclete porneşte din zona Falezei Superioare şi ajunge în centru. Bicicliştii nu par deloc încântaţi de „surpriza" pregătită de municipalitate.
"Este o pistă total inutilă ca şi aşezare. Din ce ştiu eu, nu este o zonă extrem de aglomerată, nu este nimeni interesat să treacă pe acolo. Păcat de intenţie şi păcat că nu ne-au consultat şi pe noi atunci când au luat această decizie", spune Laurenţiu Popa, preşedintele Asociaţiei "Stejarul către tineri".
Noua pistă , de peste 2 km lungime, care ajunge de pe Faleză până la „Ultimul leu", are lăţimea de doar 80 de centimetri.
Aproape de Complexul “Francezi”, dunga galbenă care marchează pista, se opreşte brusc într-o groapă
„Dacă se întâlnesc doi biciclişti care vin din sensuri opuse, unul trebuie să iasă de pe marcaj. Dacă e prins de poliţie, este amendat. Dar poate fi şi mai rău. Poţi lovi în mers pe cineva care circulă pe trotuar, lângă marcaj", spune biciclistul gălăţeanul Cristi Gorneac.
Autorităţile nu văd nici un pericol în amplasarea noii piste şi promit că vor mai face astfel de trasee, ca să ne aliniem cerinţelor Europei.
O cutie poştală amplasată tronează în mijlocul pistei, apropiere de sediul poliţiei
Pe ce au aruncat banii autorităţile din Galaţi
120.000 de euro a dat primăria pe parcări inutile. Cele 250 de locuri de parcare construite în Galaţi au lăţimea de 80 de cm. , fiind de trei ori mai înguste.
25.000 de euro a cheltuit, în 2008, primăria, pentru un Matiz dotat cu aparatură de măsurare a zgomotului de pe străzile Galaţiului. Laboratorul zace în curtea primăriei.
400.000 de lei s-a investit, în 2004, în două trăsuri tip Victoria Lux, cu şase locuri şi una, "Valurile Dunării", de 21 de locuri, care zac în garaj pentru că sunt prea grele ca să fie urnite de cai.
100.000 de euro s-a cheltiut, în 2004, pentru achiziţionarea „Pânzarului Moldovenesc", un vas ce nu poate fi folosit pentru că nu are utilităţi necesare transportului de persoane.