Facebook/Meta a fost aleasă drept „cea mai rea companie a anului 2021”

#Shopping Mall 12 ianuarie 2022

Cel mai probabil, acest rezultat nu surprinde pe nimeni. Facebook a fost implicat în foarte multe scandaluri ce au avut în vedere creșterea extremiștilor politici pe platforma lor, „subminarea democrației în întreaga lume” și afectarea sănătății mintale în rândul tinerilor din întreaga lume.

article img
Sursa foto: arhivă

Acest premiu a fost acordat de către Yahoo! Finance prin intermediul unui sondaj public. În cadrul acestui sondaj, 1.541 de persoane au votat cea mai rea companie a anului bazându-se pe următoarele caracteristici: performanțe pe piața bursieră, impact în cadrul societății civile și numărul de scandaluri în care platforma respectivă a fost implicată.

Probabil, cel mai marcant eveniment pentru Facebook de anul acesta a fost apariția lui Frances Haugen, fostă angajată în compania lui Zuckerberg. Aceasta a demontat și explicat algoritmul platformei, problemele de sănătate mintală pe care platforma le poate provoca tinerilor și efectele negative asupra democrației.

Cum funcționează algoritmul Facebook?

Explicația algoritmului Facebook a fost cea mai importantă mișcare a lui Haugen. Aceasta a prezentat regula „5 pentru 1” - raportându-se la numărul de puncte pe care fiecare reacție (Love, Haha, Sad, Angry, Wow) o valorează pe platformă. Așadar, dacă o postare primește un Like, aceasta va valora un punct, dar dacă primește și un Angry, aceasta va valora 6 puncte. Cu cât numărul de puncte e mai mare, cu atât sunt șansele mai mari ca acea postare să-ți apară în feed. 1 pct - like, 2 pct - love, 3 pct - haha, 4 pct - wow ș.a.m.d. Din cauza aceasta, postările care incită la ură sunt mult mai probabile să-ți apară în newsfeed.

Facebook a fost profund criticat de societatea civilă, deoarece a permis postărilor antivaxx și persoanelor publice ce distribuiau mesaje conspiraționiste legate de pandemia de Sars-Cov-2 și efectele pe care aceasta le are.