Cum arată „Giurgiu”, primul tren de metrou produs în Brazilia. Va fi pus în circulație după un rodaj de 10.000 de kilometri

25 aprilie 2024 8:35   Actualitate

După multe amânări, a ajuns în sfârșit în București primul din cele 13 trenuri de metrou produse în Brazilia. Așteptat încă din 2022, trenul de metrou a intrat în depou Berceni și se pregătește de teste. Abia după finalizarea acestora va fi pus în circulație. Este destinat rutei Drumul Taberei-Eroilor, pe Margistrala 5.

„Giurgiu” a ajuns, în sfârșit, în București

Trenul botezat „Giurgiu” a avut un drum lung și anevoios. A părăsit fabrica Taubate la final de februarie, a fost transportat pe mare până la Hamburg, apoi pe cale rutieră.

„Trenul cu indicativul 1402-2402, denumit "Giurgiu", face parte din lotul celor 13 trenuri destinate Magistralei 5, achiziţionate pe baza contractului încheiat între Metrorex şi Alstom Transport SA, în 2 decembrie 2020, urmare a procedurilor legale de achiziţie. Contractul are o valoare totală de 103.244.383,49 euro”, a informat Metrorex, citată de News.ro.

Începând din data de 14 mai, trenul produs în Brazilia va fi folosit pentru efectuarea unor cursuri. 20 de mecanici din cadrul Metrorex urmează să fie instruiți, a transmis Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex.

După finalizarea probelor şi a obţinerii omologării, trenul "Giurgiu" va parcurge 10.000 km după care Metrorex va recepţiona trenul produs de Alstom Transport SA şi îl va pune în funcţiune cu călători.

Noul tren are șase vagoane și 216 locuri

Nouă garnituri ar urma să fie livrate în România până la finalul anului, iar alte trei ar urma să ajungă în 2025, după cum este menționat în calendarul prezentat de producător.

Contractul cu Alstom pentru trenurile de metrou a fost semnat la final de 2020, iar trenurile sunt produse în Brazilia. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane euro. Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și capacitatea este de 1.200 de pasageri/tren.

Toate trenurile ar fi trebuit să ajungă în 2023, dar au intervenit mai multe amânări.

Astfel că, Metrorex poate aplica companiei Alstom penalități pentru întârziere, care se ridică la suma de 22 de milioane de euro, conform informațiilor transmise de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Mai multe