Ce trebuie să știe românii cărora li s-au pierdut bagajele. Sfaturile importante oferite de ANPC

21 decembrie 2024 18:37   Fapt divers

Este o situație extrem de neplăcută, în care, din păcate, se găsesc nenumărați români care călătoresc cu avionul. Acum, ANPC le explică românilor ce pot să facă dacă le-au fost pierdute bagajele în aeroport.

Nu este deloc o situație rară, însă, indiferent de ce se afla în bagajul nostru, ea rămâne una extrem de neplăcută. Mai ales în această perioadă din an, când în numai câteva zile va fi Crăciunul. Pentru a evita pe cât mai mult posibil neplăcerile, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania), o direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), îi învață pe români ce să facă dacă le sunt pierdute bagajele pe aeroport.

În primul rând, potrivit informațiilor de la adevarul.ro, primul lucru pe care trebuie să îl facem dacă la destinație nu ne mai apar și bagajele este să completăm și să depunem o reclamație, către serviciul specializat din cadrul aeroportului unde ne aflăm. Iar o copie a acestei reclamații, alături de un număr de înregistrare, trebuie să rămână pasagerului.

Ce putem face dacă ne-a fost pierdut bagajul pe aeroport

Operatorul de transport aerian trebuie anunțat în 7 zile de la depunerea reclamației, iar dacă compania recunoaște că bagajul a fost pierdut, sau nu a ajuns la destinație în 21 de zile, pasagerul poate cere compensații.

De asemenea, tot operatorul de transport aerian răspunde și pentru orice daune pe care pasagerii le întâmpină din cauza pierderii bagajului. Este important de știut că tot compania stabilește valoarea despăgubirilor, pe baza documentelor anexate de pasageri.

Pasagerii pot cere compensații

Dacă au trecut cele 21 de zile, păgubiții trebuie să depună o cerere de despăgubire către operatorul de transport aerian. Alături de aceasta trebuie anexată reclamația inițială, biletele, tichetele de îmbarcare, dar și o listă a obiectelor din bagaj, împreună cu acte ce dovedesc că aceste obiecte chiar existau în bagaj.

Iar în cazurile în care pasagerii nu sunt mulțumiți de despăgubirile primite, iar orice încercare de soluționare amiabilă a problemei a eșuat, ei se pot adresa unei instanțe de judecată.

Mai multe