„Ospătar la distanță”, aplicația creată la Cluj, unică în lume, în care s-au înscris sute de ospătari. Cum funcționează
O companie IT din Cluj-Napoca a dezvoltat o aplicaţie inedită care le permite ospătarilor înregistraţi în reţea să profeseze, indiferent de locul în care se află. În patru luni de la lansare, în aplicaţia "Ospătar la Distanţă" s-au înscris peste 600 de ospătari dornici să profeseze astfel. Compania care a gândit și dezvoltat inedita aplicație, unică în lume, va participa pe 13 noiembrie 2023 la Web Summit-ul de la Lisabona, Portugalia, unul dintre cele mai importante evenimente din lume dedicat tehnologiei şi inovaţiei. Ospătarii care vor lucra prin această aplicație vor urma cursuri de etichetă și maniere.
"Ospătar la Distanţă" este o platformă care permite ospătarilor înscrişi în această reţea să ofere servicii de la distanţă, iar în schimbul serviciilor acestora să primească un comision din totalul notei, pentru fiecare client căruia i-au preluat comanda. Înscrierea şi utilizarea sunt gratuite în cazul acestei platforme.
Cum funcționează
"În mod tradiţional, ospătarii din restaurante încep activitatea de servire a unui client în momentul în care îi aduc acestuia meniul la masă, continuă apoi cu notarea comenzii şi plasarea ei către bar şi bucătărie. Serviciile ospătarului se finalizează cu aducerea comenzii la masa clientului şi cu încasarea contravalorii pentru preparatele şi băuturile comandate de către oaspetele restaurantului. Dacă un restaurant alege să colaboreze cu 'Ospătar la Distanţă' şi să beneficieze de serviciile ospătarilor profesionişti care s-au înscris pe această platformă, va trebui să plătească administratorului platformei un comision din contravaloarea notei de plată. Cu alte cuvinte, şi pentru restaurante, înscrierea în această reţea este gratuită, iar costurile vor fi suportate în funcţie de necesităţi (doar atunci când se apelează la serviciile unui ospătar la distanţă). Practic, activitatea ospătarului de la distanţă implică toată interacţiunea cu clientul pe care o are în mod normal un ospătar clasic, singura excepţie fiind constituită de faptul că ospătarii angajaţi ai restaurantelor vor trebui să ducă comanda la masa clienţilor", explică dezvoltatorii aplicaţiei, potrivit Agerpres.
Ospătarii înscriși în aplicație vor urma cursuri de maniere
Soluţia inedită este destinată ospătarilor cu deficienţe locomotorii, dar şi celor care caută o nouă oportunitate de câştig suplimentar.
"Ospătarii din reţeaua noastră sunt profesionişti cu experienţă, verificaţi şi instruiţi. Majoritatea sunt vorbitori de limbi străine şi au acumulat experienţă considerabilă în restaurante de top din străinătate. Ospătarii din echipa noastră pot prelua comenzile oaspeţilor internaţionali în limba lor maternă. Suntem unicul jucător din ţară şi din lume care oferă această facilitate restaurantelor. Mai mult, prin intermediul unor parteneriate strategice, ospătarii noştri vor beneficia de cursuri de perfecţionare, care să îi ajute să se dezvolte în permanenţă şi să ţină pasul cu noile cerinţe din piaţă. Vom avea cursuri referitoare la modul de servire a vinului, dar şi cursuri de etichetă şi maniere", a afirmat Ciprian Costea, fondatorul "Ospătar la Distanţă".
Aplicaţia, unica de acest fel din lume, a fost deja testată în câteva restaurante din ţară.