Scriitorul român care obișnuia să meargă cu un prezervativ la gât! Oamenii rămâneau surprinși atunci când îl vedeau

15 iulie 2024 9:08   Fapt divers

Există unele nume din istoria noastră care au reușit să își pună amprenta asupra culturii românești, iar chiar și în ziua de astăzi, fiecare dintre noi putem spune câteva lucruri despre viața și despre opera acestora. Cu toate acestea, alți scriitori nu sunt la fel de cunoscuți de către publicul larg, în ciuda faptului că viața acestora a fost la fel de fascinantă.

Iar un astfel de exemplu este și cel al scriitorului Geo Bogza, care reușea să șocheze lumea în perioada interbelică. Acest avangardist inedit reușea să atragă privirile tuturor oamenilor atunci când se afla în public, iar totul se datora unui accesoriu la care poate că niciunul dintre noi nu ne-am gândi! Mai precis, Geo Bogza mergea pe stradă purtând, în loc de papion, un prezervativ înnodat!

Iar cum scriitorul era și foarte înalt, era imposibil ca cei pe lângă care trecea să nu observe detaliul inedit de la gâtul lui. În anul 1939, prin intermediul volumului „Ţări de piatră, de foc şi de pământ”, Geo Bogza ajunge să fie considerat creatorul genului de reportaj literar din țara noastră. În acest volum, el scrie despre minele de aur din ţara moţilor, apoi despre cele din Valea Jiului.

Scriitorul care șoca lumea atunci când mergea pe stradă

În cele din urmă, Geo Bogza ajunge să fie membru al Academiei Române, iar din 1955, membru al Consiliului Naţional pentru Apărarea Păcii. Ceva mai târziu, în anul 1978, el primește Marele Premiu al Uniunii Scriitorilor. Din păcate, Geo Bogza se va stinge din viață pe data de 14 septembrie 1993, la București.

Iar un detaliu fascinant despre acesta era faptul că, chiar dacă era avangardist, el avea un mare respect pentru Mihai Eminescu, la mormântul căruia ducea flori în fiecare an.

„Același avangardist, care mergea cu prezervativul legat la gât ca un papion, în anii mai târzii ai lui, se ducea, în fiecare an, la statuia lui Eminescu de la Ateneu unde depunea flori și-l omagia aproape ritualic.

Un avangardist să ducă flori unui poet consacrat sub formă de statuie, în condițiile în care avangardismul este împotriva muzeificării, a statuilor și soclulilor, arată o revanșă formidabilă a poetului în posteritate asupra unui alt poet care a ajuns să-l celebreze”, spune criticul literar Daniel Cristea-Enache, potrivit dcnews.ro.

Mai multe