Inteligența artificială, în școlile din Coreea de Sud! Comparație cu sistemul de învățământ românesc
În timp ce în școlile românești, tehnologia abia își găsește locul, în Coreea de Sud se discută despre implementarea manualelor cu inteligență artificială. Elevii vor avea la dispoziție tablete cu A.I. Guvernul de acolo vrea să introducă aplicații pentru materii precum muzică, artă, educație fizică și etică, până în anul 2028. Expertul în educație Marian Staș a spus pentru Click! că este lăudabilă propunerea celor din Coreea de Sud și a făcut o comparație cu modul de învățare din școala românească. Se plânge că de ani de zile planurile cadru sunt amânate dintr-un motiv cât se poate de clar: frica acerbă de schimbare. Așa se face că la noi încă se învață după manuale vechi și se practică învățarea "pe de rost".
Inteligența artificială, în școlile din Coreea de Sud
Guvernul din Coreea de Sud spune că manualele digitale vor fi, de fapt, niște tablete ce vor avea implementate mai multe modele de inteligență artificială. Oficialii speră că în acest mod elevii vor fi mai captivați de ore și nu își vor pierde prea repede interesul. Primele manuale ar putea fi introduse chiar de anul viitor, inclusiv pentru copiii de clasa întâi.
„România este într-un deficit profund de modernitate a învățământului"
Expertul în educație Marian Staș aplaudă decizia celor din Coreea de Sud și face o comparație cu țara noastră. „Manualele reprezintă vârful la vedere al unui iceberg foarte profund care în adâncimea sa pornește de la valorile pe care școala ca și sistem le cultivă, de la modelul curricular, de la arhitectura curriculară, de la ariile de învățare și care continuă cu ceea ce înseamnă conținuturi, finalizându-se întreg procesul cu manualele pe care copiii le au în față.
România este într-un deficit profund de modernitate a învățământului preuniversitar și nu este de mirare că țări precum Coreea de Sud nu numai că schimbă conținuturi, dar schimbă întreaga paradigmă a învățării prin acest fel de manuale care să încorporeze inteligența artificială", a explicat expertul în educație Marian Staș.
„Planurile cadru sunt croite pentru salariile și normele profesorilor"
„Atât timp cât la noi planurile cadru sunt croite pentru salariile și normele profesorilor, atât timp cât religia continuă să fie obligatorie în trunchiul comun, evident că și soluția modernă a unor manuale de secol XXI întârzie, pentru că tot ceea ce este în spatele procesului este depășit de timp.
Și aici aș menționa tăcerea cea mai asurzitoare la ora actuală din spațiul public educațional, și anume tăcerea despre planurile cadru. Nimeni nu vorbește despre ele, sunt amânate dintr-o frică acerbă de schimbare, la capatătul a cărei frici manualele reprezintă o exemplificare a unui proces educațional încă încremenit în paradigma sa interioară", a punctat specialistul.