Doliu în lumea modei. Supranumita „starletă geriatrică” s-a stins din viață la 102 ani

3 martie 2024 8:29   Internațional

Iris Apfel a fost o legendă vie a modei. Recunoscută ca el mai vârstnic fotomodel din lume, subiect de expoziţii şi vedetă în mediul online, supranumita „starletă geriatrică” s-a stins din viață vineri, 1 martie, la venerabila vârstă de 102 ani. Vestea a fost confirmată pe conturile sale de pe rețelele de socializare.

Iris Apfel, un simbol al universului modei din New York, o figură familiară la prezentările de modă de la Paris timp de peste o jumătate de secol, vedetă în mediul online și femeie de afaceri, s-a stins din viață la vârsta de 102 ani, vineri, 1 martie, potrivit unei postări de pe rețelele de socializare.

„Iris Barrel Apfel, 29 august 1921 - 1 martie 2024”, este mesajul publicat pe pagina ei personală de Instagram, însoţită de o fotografie cu ea, îmbrăcată într-o rochie lungă cu model auriu, la primele ore ale dimineții de sâmbătă. Nu a fost precizată cauza decesului.   

Autoproclamata „starletă geriatrică” din Queens semnase recent pentru o colecţie H&M, după mai multe colaborări, printre care Citroën, Magnum, Happy Socks, și MAC. A apărut în mod regulat în paginile de stil ale New York Times, a fost fotografiată pentru Vogue Magazine și a apărut în reclame pentru Coach, MAC Cosmetics și Kate Spade.

Iris Apfel a fost activă pe Instagram, cu o zi înaintea decesului

Iris Apfel s-a născut în 1921, în Queens, New York, într-o familie de evrei. A studiat istoria artei. Cariera sa a luat o turnură neașteptată când s-a implicat în designul interior, contribuind la renovarea Casei Albe pentru nu mai puțin de nouă președinți, începând cu Harry Truman și terminând cu Bill Clinton. Dar pasiunea sa supremă a fost mereu moda.

Faima ei a explodat în 2005, când Institutul de Costume al Muzeului Metropolitan de Artă din New York a găzduit o expoziție despre ea, intitulată Rara Avis, care în latină înseamnă pasăre rară. A fost în același timp subiectul unei expoziţii la Bon Marche din Paris, în 2016, fața unei campanii publicitare Citroën și a unui brand australian de pret-a-porter, Blue Illusion. Stilul ei a fost, de asemenea, subiectul unui film documentar, „Iris”, regizat de Albert Maysles, în 2014.

Timp de zeci de ani, Iris Apfel a adunat o colecţie de haine de la cei mai mari designeri ai secolului XX, cu care a umplut două etaje ale apartamentului ei din Park Avenue. Până în ultima sa zi, a rămas activă pe platformele de socializare, în special Instagram, fiind una dintre cele mai vechi și îndrăznețe voci din lumea modei.

Mai multe