Când se închide parcarea din fața Aeroportului Henri Coandă și unde pot fi lăsate mașinile

5 septembrie 2024 12:16   Național
Ultima actualizare:

Cel mai mare șantier din București pentru construcția metroului care va lega Gara de Nord de aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni creează primul mare inconvenient. Parcaerea din fața aeroportului se va închide. Data stabilită pentru această măsură este 9 septembrie.

Unde se pot parca mașinile la aeroport din 9 septembrie  

Parcarea din fața terminalului Plecări al Aeroportului „Henri Coandă” București, întotdeauna plină cu mașini, se va închide, începând de luni pentru a permite avansarea lucrărilor la viitoarea stație de metrou „Aeroport Otopeni”.

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) anunță că a inițiat o serie de măsuri pentru a reduce disconfortului pasagerilor.

Astfel, cei care vor dori să parcheze cât mai aproape de terminalul Plecări sunt îndrumați să acceseze parcarea situată în rondul central (parcarea P3), care va funcționa în regim „short-term”.

Instituția mai transmite că are în derulare o serie de proiecte pentru sporirea capacității de parcare pentru pasageri.

Și traficul din București este restricționat  

Închiderea parcării din fața Aeroportului Henri Coandă nu este însă singurul inconvenient. Lucrările la linia de metrou către Aeroportul din Otopeni au restricționat și traficul din mai multe zone din București.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat recent că lucrările la M6 trebuie să fie finalizate pe tronsonul 1 în 2027, iar pe cealaltă secţiune în 2028.

Așadar, din 2028 se va putea circula cu metroul de la Gara de Nord până la Otopeni. 

Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internaţional Otopeni, fără transbordare la staţia 1 Mai. Aceasta va avea un traseu de 14,2 kilometri şi va cuprinde 12 staţii de metrou: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

Proiectul este unul de utilitate publică, de interes naţional, finanţat din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile.

Valoarea totală a construcţiei celor două secţiuni din magistrala de metrou M6, care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, se apropie de 10 miliarde de lei, inclusiv TVA.

Mai multe