Cea mai aglomerată autostradă din țară va avea trei benzi pe sens. Prioritar: tronsonul Ciorogârla - București

12 august 2025 7:40   Național

Prima autostradă construită în România și, totodată, cea mai aglomerată, A1 București – Pitești, intră în planurile de extindere la trei benzi pe sens. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat licitația pentru realizarea unui studiu de fezabilitate, estimat la 30 de milioane de lei. Documentația urmează să fie finalizată în 15 luni, iar proiectul este inclus în Programul Operațional de Transport 2021–2027.

Tronsonul dintre Ciorogârla și București, unde zilnic se formează cozi pe mai mulți kilometri și se produc frecvent accidente, este prioritar. Extinderea este considerată obligatorie capacitatea autostrăzii fiind demult depășită.

Accidente, coloane de mașini, capacitate depășită 

CNAIR licitează separat studiul pentru lărgirea Autostrăzii A1, după ce tentative anterioare pentru mai multe autostrăzi ce pleacă din București au fost anulate.

Lărgirea la trei benzi pe sens este imperativă pe Autostrada A1 București – Pitești, deoarece traficul depășește cu mult capacitatea actuală.

Pe tronsonul dintre Ciorogârla și București, accidentele și tamponările sunt frecvente, situație agravată de absența conexiunii directe cu Autostrada Bucureștiului (A0).

A1 rămâne una dintre cele mai circulate artere din țară, iar pe segmentul Ciorogârla – Militari (zona Iuliu Maniu și intrarea pe Centură) se formează zilnic coloane ce se întind pe mai mulți kilometri.

„A fost identificată depășirea capacității autostrăzii A1 pe sectorul București - Pitești, pe măsură ce se vor implementa cele două drumuri de mare viteză, autostrada Sibiu - Pitești, respectiv drumul expres Craiova - Pitești, fapt ce impune identificarea de solutii etapizate pentru creșterea capacității acesteia în concordanță cu fluxurile de transport nou generate prin dezvoltarea rețelei rutiere de transport. Se vor avea în vedere și creșterea volumelor de trafic după implementarea Autostrăzii A0 și a drumurilor radiale", se arată în caietul de sarcini, potrivit Profit.ro.

Ofertele se deschid în a doua jumătate a lunii septembrie

Autostrada A1, București – Pitești, a fost construită între 1967 și 1972, având o lungime de 96 km. În 2007, traseul a fost completat cu centura ocolitoare a Piteștiului și pasajul subteran din Bascov.

Direcția de Drumuri și Poduri București a pregătit documentația tehnică pentru fazele DALI, PAC, PTE și AT pentru sectorul km 10+600 – km 44+000, și DALI pentru sectorul km 44+000 – km 86+000.

Expertizele tehnice din 2021 au confirmat necesitatea remedierii sistemului rutier. Ofertele pentru studiu vor fi deschise la 22 septembrie, însă, conform estimărilor, circulația pe trei benzi pe A1 nu va fi posibilă mai devreme de 2030.

Mai multe