Se schimbă traficul în estul României. Al doilea cel mai lung pod din țară se deschide azi circulației
Un pod rutier de peste 1,3 kilometri, parte din Autostrada A7, este oficial deschis circulației. Este al doilea cel mai lung pod rutier din România și a costat peste 689 de milioane de lei. Construcția sa are un rol strategic pentru conexiunile Moldovei cu sudul și vestul țării.

Nodul rutier în care este integrat va contribui la fluidizarea traficului și la reducerea presiunii pe rutele deja aglomerate.
Al doilea cel mai lung pod rutier din țară, deschis circulației
Circulația a fost oficial deschisă pe unul dintre cele mai importante obiective de infrastructură rutieră din estul României – un pod de 1,36 kilometri construit peste râul Buzău, parte din Autostrada A7.
Structura face parte din lotul 1 Buzău – Vadu Pașii și a fost realizată de o asociere condusă de compania UMB.
Proiectul a necesitat soluții tehnice complexe și s-a desfășurat în condiții logistice dificile, însă rezultatul final corespunde standardelor actuale de siguranță și funcționalitate.
Investiția totală s-a ridicat la peste 689 milioane de lei (fără TVA), iar podul are un rol crucial în asigurarea fluxului de trafic între Moldova și restul țării.
Odată cu deschiderea acestuia, este activ și nodul rutier Buzău Est, care permite conectarea directă cu DN2B spre Brăila, prin două sensuri giratorii menite să preia fluxul de vehicule în ambele direcții.
„Vizate sunt lucrările aferente nodului rutier Buzău de la km 62+200, care asigură descărcarea traficului rutier prin bretelele (Focşani – Buzău) şi (Brăila – Focşani) în cele două sensuri giratorii din DN (2B), precum şi secţiunea km 62+900 – km 63+250, în vederea recepţiei finale.
Astfel, începând cu ora 12:00, circulaţia rutieră va fi oficial deschisă pe podul peste râul Buzău, inclusiv pe sensurile giratorii de descărcare în DN2B, în zona Buzău Est”, informează DRDP Buzău, citat de Agerpres.
O infrastructură care promite eficiență și siguranță
Scopul principal al acestei construcții este de a devia o parte semnificativă a traficului de pe podul Mărăcineni și din zona de centură nordică, care sunt în prezent printre cele mai aglomerate puncte din județ.
Astfel, deschiderea podului ar trebui să reducă semnificativ timpii de deplasare și să crească siguranța rutieră pentru transportul de persoane și mărfuri.
„Cu o lungime de 1,36 kilometri, podul face parte din lotul 1 Buzău – Vadu Paşii al Autostrăzii A7 şi reprezintă un punct strategic pentru conectarea regiunii Moldovei cu restul ţării. Proiectul a fost realizat de asocierea condusă de UMB, iar valoarea contractului depăşeşte 689 milioane de lei fără TVA.
Deşi lucrările au presupus soluţii tehnice complexe şi au fost parcurse provocări logistice, structura finală corespunde cerinţelor de siguranţă şi funcţionalitate.
Odată cu deschiderea podului, circulaţia va fi permisă şi pe nodul rutier Buzău Est, care asigură legătura cu DN2B spre Brăila, parte din reţeaua strategică de transport”, mai arată sursa citată.
Podul, parte din rețeaua strategică a Autostrăzii A7, marchează o etapă importantă în eforturile de modernizare a infrastructurii naționale.


































