De ce se plâng tot mai mulți angajați din România. Ce frici au la locul de muncă

4 noiembrie 2024 8:46   Național

Peste 30% dintre angajați stau cu teama că oricând vor putea fi dați afară de la job. Totodată, 42% au probleme în relația cu șefii, potrivit celui mai recent sondaj realizat de bestjobs. Și volumul tot mai mare de muncă îi sperie pe români, dar și revenirea la birou, după munca realizată on-line, reprezintă un factor de stres. 

Câți angajați se tem de faptul că vor fi concediați 

Problemele la locul de muncă sunt cauzate de mai mulţi factori, ce ţin atât de relaţia cu şefii şi colegii, de volumul de muncă şi chiar naveta. Aproximativ 42% dintre angajaţii români au probleme în relaţia cu superiorii, în timp ce 31% dintre aceştia, trăiesc cu teama că vor fi concediaţi, potrivit unui sondaj bestjobs realizat recent. 

Oana Botolan, specialist HR: „Relația cu managerul, volum de muncă, mersul la birou și durata acestuia întotdeauna vor fi factori de stres pentru orice angajat", scrie Antena3CNN.ro. Ana Călugăru, platformă de recrutare: „Una dintre îngrijorările pe care le au angajații atunci când sunt traversate perioade economice ceva mai tulburi sau incertitudini, cum a fost în ultimul an, este aceea că ar putea rămâne fără un loc de muncă.”

Revenirea la birou a reprezentat un alt factor de stres 

Angajaţii simt presiuni şi atunci când vine vorba de timpul de muncă îndelungat, dar şi de performanţa la locul de muncă. Revenirea la birou după o perioadă lungă de timp în care mulţi angajaţi au lucrat din confortul casei reprezintă un alt factor de stres.

Specialist platformă de recrutare: „Faptul că anul acesta a crescut numărul companiilor care postează job-uri care presupun prezența zilnică la birou și numărul companiilor care au cerut angajaților să se întoarcă la birou a creat un anumit sentiment de îngrijorare și nemulțumiri, pentru că vorbim de aproape patru ani de când destul de mulți angajați s-au obișnuit să lucreze de acasă.”

Pentru a evita aceste neplăceri, specialiștii recomandă angajatorilor să investească în programe de dezvoltare a abilităților de leadership și comunicare, dar să ofere şi un mediu de lucru transparent, unde angajații să se simtă sprijiniți și în siguranță.

Mai multe