Emoționant! Femeia conductor de tren de la Galați și-a presimțit moartea? „Să-mi aduci un buchet de flori”
Un mesaj care ar fi părut banal are acum o altă însemnătate. Cu o zi înainte de accidentul feroviar în care Gina, conductorul de tren, și-a pierdut viața, îi dăduse un mesaj finei sale în care îi spunea: „Să-mi aduci și mie un buchet de flori!”
Gina Basoc, în vârstă de 53 de ani, absolvise Ştiinţe Juridice şi Politice la Universitatea “Dunărea de Jos”, din Galaţi și lucra de 35 de ani în cadrul CFR Galați. În ziua de 25 martie, se pregătea să plece în cursă. Ar fi trebuit să aștepte pe peron cuplarea locomotivei și apoi îmbarcarea călătorilor. Ceasul rău a făcut ca ea să se afle pe scările trenului, în momentul în care locomotiva, scăpată de sub control, care ar fi trebuit să vină cu o viteză de 10km/oră, a intrat în vagonul de tren cu 75 de km pe oră.
Gina Basoc: „Sa îmi aduci flori”
Gina Basoc era din comuna Tudor Vladimirescu, judeţul Galați. Rudele încă nu își pot reveni din șoc, după ce au aflat despre tragedie, iar fiica ei de 14 ani este împietrită de durere. Un mesaj pe care femeia conductor de tren i l-a transmis zilele trecute finei ei pare ca o premoniție, spun rudele Ginei Basoc.
“‘Să-mi aduci și mie un buchet cu flori’. Ultimul mesaj transmis de tine către mama. Acum, acest mesaj are o altă însemnătate… Să ai grijă de micuța Teodora de acolo de sus, nașa. Să o ajuți să treacă peste durerea asta și să nu se dea bătută!
O să fii pomenită până când o să murim. Toată lumea știe ce suflet mare ai avut și ce mamă specială ai fost care și-a dat și ultima respirație pentru binele familiei. Rămas bun…”, este mesajul postat pe Facebook de fina Ginei Basoc, la câteva ore după accident.
Locomotiva care circula, de regulă, cu 10 km/oră a prins 95 km/oră
De patru ori medicii au crezut că au învins moartea când inima Ginei Basoc a început din nou să bată după manevrele de resuscitare. A cincea oră, însă, inima ei nu a mai pornit. A fost al cincilea stop cardio-respirator pe care Gina Basoc l-a făcut după accident și care i-a fost fatal. Oamenii aflați pe peron au văzut cum, în urma impactului, femeia a fost aruncată prin aer apoi s-a izbit de caldarâm.
Conductorul din locomotivă a declarat ulterior că la scurt timp după ieșirea din depou, locomotiva a prins 95 de km pe oră, ceva nemaiîntâlnit având în vedere vechimea acesteia.
Până la impactul cu vagonul a reușit să micșoreze viteza la 75km/oră, dar și așa acesta a fost năucitor. El, un pasager și un controlor aflați în vagonul lovit au suferit mai multe contuzii, iar starea lor este acum stabilă.