Biletele de tren se vor scumpi cu până la 10%, de la 1 septembrie
Veste proastă pentru cei care călătoresc cu trenul. Peste două săptămâni, vor scoate mai mulţi bani din buzunare pentru bilete. Preţurile acestora vor creşte cu până la 10%, de la 1 septembrie.
Preţurile biletelor de tren vor creşte diferenţiat de la 1 septembrie, cu până la 10%, măsura ţinând cont de evoluţia inflaţiei şi majorarea din ultimii doi ani a unor costuri ale CFR Călători, cu combustibili, energie sau piese. Astfel, pentru rutele scurte (parcurse de trenurile Regio), creşterea va fi operată prin rotunjirea tarifului la 50 bani sau la leu, prin majorări cu valori cuprinse între 10 bani şi 50 bani, în vreme ce pentru rutele lungi, la trenurile InterRegio (IR) scumpirea va fi de până la 10%. De exemplu, pentru rutele Bucureşti - Cluj sau Bucureşti - Iaşi, călătorii vor da aproape 95 de lei, faţă de 85, cât costă acum. Iar cei care vor să ajungă la Constanţa, din Capitală, vor plăti în plus la bilet peste 3 lei.
Proiectul se află în dezbatere publică până pe 19 august
Datele furnizate de CFR au la bază un proiect de ordin al Ministrului Transporturilor pentru creşterea tarifelor pentru tranportul feroviar public de călători, publicat pe site-ul instituţiei. Proiectul, aflat în dezbatere publică până luni, 19 august, ar urma să fie semnat de către premierul Victor Ponta, care ocupă şi funcţia de ministru interimar al Transporturilor. În document se precizează că la trenurile Regio peste zona de 500 km s-au adăugat sume fixe de 20 lei/zonă km la clasa I şi 12 lei/zonă km la clasa a II-a, deoarece peste această distanţă nu există trenuri directe, iar tarifele acestor zone sunt folosite la calcule pentru alte oferte şi facilităţi.
Totodată, noile tarife au fost rotunjite la 0,5 lei, în plus sau minus, matematic, pentru uşurinţa acordării restului, iar la trenurile IR tariful de rezervare a tichetului creşte de la 3,3 lei la 4 lei. Modificările prevăzute în proiectul de ordin vizează tarifele pentru trenurile Regio şi IR, preţurile pentru biletele Intercity (IC) nefiind reglementate, decizia în cazul celor din urmă aparţinând exclusiv companiei.