Produsele cu defecte vor fi înlocuite, nu reparate. Consumatorii pot cere direct înlocuirea
Vești bune pentru români! Au apărut noi reguli cu privire la produsele care au defecte descoperite după cumpărare. Acestea au intrat în vigoare începând chiar de astăzi. Ce trebuie să știe consumatorii.
Noi reguli privind returnarea produselor
Până în prezent, clienții puteau beneficia de înlocuirea unui produs, însă nu înainte de a fi dus în service, acolo unde se încerca repararea lui. S-a ajuns la această modificare legislativă după ce, de foarte multe ori, produsele reparate se stricau din nou, astfel că se putea vorbi de un viciu în acest sens, scrie Antena3 CNN.ro.
Cumpărătorul are posibilitatea să aleagă între două variante
Tocmai de aceea, parlamentarii au decis ca produsele, dacă se strică în termen de 30 de zile de la achiziționare, să fie înlocuite. Practic, consumatorul are posibilitatea să decidă dacă așteaptă repararea acestuia sau dacă solicită un produs nou similar.
În ce stadiu este proiectul de lege
Proiectul de lege a trecut de cele două camere ale Parlamentului, a fost promulgat de președintele Klaus Iohannis, iar apoi a fost publicat în Monitorul Oficial, ceea ce înseamnă că de astăzi este în vigoare, iar consumatorii beneficiază de acest avantaj, acela de a primi un produs nou fără a mai fi nevoiți să aștepte săptămâni în șir până când celălalt produs este reparat.
Care este termenul-limită de returnare a produselor
Returnarea unui produs cumpărat online se poate face în 14 zile, fără ca tu să fi nevoit să îți motivezi decizia, această soluție se numește drept de retragere din contractul de vânzare-cumpărare la distanță.
În cât timp trebuie să primesc banii de la vânzător
Vânzătorul este obligat să ramburseze toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, fără întârziere și nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de cererea de retur din partea consumatorului.