Schimbarea importantă pe care românii o vor observa în magazine! Ce etichetă va fi pusă pe produsele vândute în țară

10 octombrie 2024 14:25   Național

Începând din această săptămână, românii ar trebui să înceapă să observe o schimbare importantă în magazinele din țară, care să vină în ajutorul consumatorilor. Mai precis, ANPC anunță că începând de vineri, un nou ordin intră în aplicare, ce încearcă să combată fenomenul „Shrinkflation”.

Termenul de „Shrinkflation” se referă la un fenomen pe care, din păcate, probabil că mulți dintre noi deja l-au observat. Mai precis, este vorba despre faptul că greutatea unor produse a fost redusă subtil, însă prețul acestora a rămas la fel ca până acum. Astfel, românii, cât și oameni din întreaga lume, plătesc același preț pentru o cantitate mai mică!

Țări precum Franța deja au luat măsuri pentru a proteja consumatorii de acest fenomen, iar România se alătură și ea statelor care încearcă să combată problema.  Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au anunțat că actul normativ care intră acum în vigoare va forța operatorii economici să informeze consumatorii atunci când cantitatea unui produs este modificată.

România aplică măsuri împotriva fenomenului „Shrinkflation”

Potrivit ANPC, Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor va urma să intre în vigoare chiar de vineri, iar datorită acestuia, consumatorii vor fi informați precis, atunci când un produs își modifică cantitatea.

Modul prin care românii vor fi informați atunci când se află în fața acestui fenomen este prin intermediul unei plachete, care trebuie să fie vizibilă cumpărătorilor, cât și lizibilă. Această informare trebuie să rămână la dispoziția oamenilor vreme de 30 de zile după ce produsul a fost scos la vânzare cu o cantitate mai mică.

Românii vor fi informați atunci când merg la cumpărături

Sebastian Hotca, președinte interimar al ANPC, a vorbit despre acest subiect, spunând că instituția sa va monitoriza atent aplicarea acestui act normativ.

„Prin acest Ordin, stabilim un standard de exigenţă şi transparenţă necesar în relaţia cu consumatorii. Orice încercare de a masca reducerea cantităţilor de produse, menţinând aceleaşi preţuri şi ambalaje, fără o informare clară şi precisă, va fi sancţionată. Consumatorii au dreptul la o informare corectă, completă şi precisă, iar operatorii economici trebuie să îşi asume această responsabilitate”, a spus acesta, potrivit Digi 24.

Mai multe