Schimbări uriașe pe piața de bricolaj din România. Brico Dépôt își vinde toate magazinele din țara noastră

18 decembrie 2024 9:31   Național

Kingfisher, unul dintre cei mai mari jucători internaționali din domeniul bricolajului, a anunțat recent vânzarea rețelei Brico Dépôt România către Altex România, liderul pieței locale de retail electro-IT. Tranzacția, evaluată la 70 milioane EUR (aproximativ 58 milioane GBP), include toate cele 31 de magazine Brico Dépôt din 24 de orașe, operațiunile de distribuție și sediul central din București. Finalizarea tranzacției este așteptată în prima jumătate a anului 2025, fiind supusă aprobărilor din partea autorităților de reglementare din România, scriu cei de la Adevărul.

O schimbare strategică importantă

Thierry Garnier, CEO Kingfisher, a subliniat că vânzarea Brico Dépôt România către Altex reprezintă o mișcare strategică prin care grupul se va concentra pe piețele în care este cel mai bine poziționat pentru a obține randamente atractive. Garnier a mulțumit echipei Brico Dépôt România pentru dedicarea lor și pentru succesul pe care l-au obținut în ultimii ani, subliniind că interesul pentru tranzacție confirmă progresele realizate.

În urma acestei achiziții, Altex România, cunoscut pentru rețeaua sa de peste 130 de magazine și pentru portofoliul său vast de produse electronice, electrocasnice și IT, va extinde considerabil prezența pe piața de bricolaj. Dan Ostahie, CEO Altex România, a afirmat că obiectivul principal al companiei este să continue să îmbunătățească experiența de cumpărare a clienților, integrând modelele de vânzare omnichannel și aducând inovație în fiecare aspect al afacerii.

Viitorul Brico Dépôt România sub conducerea Altex

În urma preluării, Brico Dépôt România își va continua activitatea fără întrerupere, asigurându-se că angajamentele față de clienți și parteneri sunt menținute pe parcursul tranziției. Adela Smeu, CEO Brico Dépôt România, a asigurat clienții și angajații că, în ciuda schimbării de proprietar, activitatea companiei va rămâne la standarde înalte. "Privind spre viitor, ne menținem angajamentul față de clienți, angajați și parteneri și suntem hotărâți să continuăm dezvoltarea afacerii împreună cu Altex", a declarat Smeu.

Brico Dépôt România, activ pe piața locală din 2013, a trecut prin transformări semnificative de-a lungul anilor, consolidându-și poziția de lider pe segmentul de bricolaj prin achizițiile și integrarea rețelelor Bricostore și Praktiker. În prezent, compania dispune de o echipă de peste 2.000 de angajați și o rețea solidă de parteneri, oferind o gamă largă de produse pentru amenajări interioare și exterioare, atât pentru clienții casnici, cât și pentru profesioniști.

Mai multe