Se închide o mare fabrică din România. Era una dintre cele mai de succes afaceri după 1989
Una dintre cele mai mari fabrici de confecții din Botoșani a demarat procedura concedierilor colective. Este vorba despre Serconf SA care reprezintă un brand al industriei ușoare din Botoșani și una dintre cele mai de succes afaceri din acest domeniu în perioada de după Revoluție lucrând foarte mult pentru Germania pentru branduri ca Brax.
Fabrica de confecții din Botoșani se închide
Serconf SA, una dintre cele mai cunoscute fabrici de confecții din Botoșani și România, a declanșat recent concedieri la nivel colectiv. Măsura vine după zvonuri conform cărora fabrica ar urma să fie închisă. Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă a primit notificare referitoare la concedierea a 163 de angajați, care se află în preaviz începând cu 30 iulie. Aceștia își vor înceta activitatea pe data de 28 august.
La Serconf, din cauza zvonurilor despre închiderea fabricii, au plecat grupuri întregi de angajați în ultimele două luni. Fabrica este parte importantă a industriei ușoare din Botoșani și a avut succes semnificativ după Revoluție. A colaborat cu branduri cunoscute, precum Brax din Germania. În prezent, Serconf aparține moștenitorilor lui Joseph Seroussi, un renumit om de afaceri care a decedat în 2018.
„Funcţionarii publici din cadrul AJOFM cu atribuţii în informare, consiliere şi orientare profesională şi cei cu atribuţii în acordarea serviciilor de mediere se vor deplasa la sediul angajatorului Serconf SA pentru a desfăşura aceste activităţi de informare a salariaţilor care sunt concediaţi, informare referitoare la drepturile conferite de Legea 76 a asigurărilor pentru şomaj, în cazul în care aceste persoane vin să se înregistreze în evidenţa AJOFM”, a afirmat directorul executiv al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Botoşani, Anca Apăvăloaie.
Altă fabrică care se închide
Cu 10 fabrici în România, Leoni, un important furnizor pentru industria auto a anunțat că va închide fabrica din Luduș, județul Mureș, unde producea cablaje.
„Piaţa producătoare de maşini este afectată din punctul de vedere al scăderii producţiei, ceea ce duce la o cerere scăzută a părţilor componente. De asemenea, producătorii auto sunt nevoiţi să facă tranziţia de la motoarele pe benzină şi motorină la cele hibride şi electrice, dar subvenţiile pentru maşinile electrice au scăzut în toate ţările europene, ceea ce nu încurajează vânzarea lor”, se arată în comunicatul publicat de Leoni.
Decizia a fost pusă pe seama scăderii producției de mașini electrice, în contextul reducerii subvențiilor pentru acestea în toate țările europene, care nu încurajează vânzarea lor. Celor aproape 300 de angajați din Luduș, compania le-a propus să se mute în Bistrița sau Arad, dar nu toți au acceptat.