Se scumpește considerabil călătoria cu metroul. Cum se modifică tarifele de la 1 ianuarie
1 ianuarie 2025 vine cu o scumpire importantă pentru bucureșteni. De la această dată ei vor plăti semnificativ mai mult pentru o călătorie cu metroul. Reprezentanții companiei justifică majorarea prin faptul că ultima a a avut loc în urmă cu trei ani, în 2021, iar între timp subvenția de la stat a scăzut.
Cu cât de scumpește călătoria cu metroul de la 1 ianuarie
Metrorex a propus majorarea tarifelor de călătorie începând cu 1 ianuarie 2025.
Astfel, de la această dată o călătorie se va scumpi de la 3 la 5 lei.
„Metrorex SA propune ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul începând cu 01.01.2025, diferenţiat pe tipuri de titluri de călătorie, în sensul echilibrării preţului unitar per călătorie, concomitent cu încurajarea utilizării abonamentelor lunare cu plata în avans care asigură resursele financiare necesare acoperirii cheltuielilor de exploatare, dar care protejează călătorii fideli, creşterea medie fiind de circa 45%, ceea ce înseamnă o creştere lunară în valoare absolută a veniturilor din transportul călătorilor de circa 11 milioane lei", se arată într-un proiect de ordin publicat marţi pe site-ul Ministerului Transporturilor, citat de Agerpres.
Iată cu cât se majorează celelalte tarife:
- două călătorii de la 6 la 10 lei
- 10 călătorii de la 25 de lei la 40 de lei.
- 10 călătorii pentru studenţi vor costa 4 lei (2,5 lei în prezent).
- Abonamentul pentru 24 de ore va costa 12 lei (8 lei în prezent)
- Abonament pentru 72 de ore - 35 de lei (20 lei în prezent)
- Abonament săptămânal 45 de lei (35 lei în prezent)
- Abonament lunar - 100 lei (80 în prezent)
- Abonament lunar pentru donatori de sânge 50 de lei (de la 40 acum)
- Abonament lunar pentru studenţi 9 lei (de la 8 acum)
- Abonament pe 6 luni - 500 lei (400 în prezent)
- Abonament pe un an 900 lei (700 în prezent)
Cauza scumpirii
Metrorex transmite că în ultimii 4 ani gradul de subvenţionare a transportului de călători cu metroul a scăzut de la 57,35% în anul 2021, la circa 50,14% în 2024, excepţie făcând anul 2022, când gradul de subvenţionare a fost de 66,51%, iar aceasta ar fi principala cauză a majorării tarifelor. „Gradul de acoperire al subvenţiei în veniturile totale a scăzut de la an la an, fapt care se datorează în principal creşterii ponderii veniturilor din transport călători cu metroul, respectiv ponderii altor venituri din exploatare, în veniturile totale, ca urmare a măsurilor întreprinse de managementul companiei.
În scopul îmbunătăţirii permanente a rezultatului exerciţiului financiar, respectiv al micşorării diferenţei dintre venituri şi cheltuieli, legiuitorul a dat posibilitatea companiei ca, periodic, să facă ajustări ale tarifelor de călătorie cu metroul cu respectarea unor condiţii minime impuse", precizează sursa citată.