Telefon șoc la 112. O pacientă din Botoșani a cerut ajutor pentru a-și calma colega de salon

13 martie 2023 13:53   Național

”Alo 112? Trimiteți pe cineva că sunt terorizată”. Apelul șocant a fost primit la telefonul de urgență nu de pe o stradă rău famată sau de la vre-o persoană sechestrată ci...dintr-un spital. O pacientă internată în Secţia Medicală a Spitalului Judeţean de Urgenţă „Mavromati” a sunat la 112 din cauza unei colege de salon. 

Incidentul a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute. Pe scurt reclamanta era internată de câteva zile în Secția Medicală I și nu a mai suportat zgomotele scoase de colega de salon dar mai ales lipsa de reacţie a personalului medical. 

Ce s-a întâmplat în salonul de la spitalul din Botoșani 

Surse din cadrul Spitalului Județean de Urgență „Mavromati” au declarat că bolnava care a sunat la 112 a recurs la acest gest deoarece colega ei de salon ”făcea urât de tot”. Din câte s-a aflat ulterior, pacienta pentru care s-a cerut intervenția poliției suferea şi de o serie de afecţiuni psihice și din acest motiv ţipa şi era agresivă verbal.  

Femeia care a reclamat nu a înțeles de ce nimeni nu întervine deși urletele pacientei erau auzite probabil în tot spitalul. Înainte de a suna la telefonul de urgență, bolnava terorizată de colega de salon a aşteptat măcar să intre în cameră cineva din personalul medical. Cum nimeni nu a deschis măcar ușa a ales să sune la 112 pentru a cere ajutor  

Ce răspuns a primit la 112 pacienta de la Spitalul de Urgență „Mavromati”?„Apelanta a fost îndrumată să se adreseze personalului medical din secţie”, a precizat pentru monitorulbt.ro, un angajat al serviciului local 112  

Sunatul la 112, un obicei la spitalul Mavromati  

Un pacient internat tot pe Secţia Medicală a apelat şi el acum ceva timp serviciul 112. Bărbatul era internat de câteva zile şi i se montase o perfuzie iar când aceasta s-a terminat a început să strige după una dintre asistente sau infirmiere. Cum timp de 10 minute nu a fost auzit de nimeni, a sunat la 112 scriu jurnaliștii de la sursa citată.  

Dispecerii au fost uimiți de cerere dar culmea, I-au făcut pe plac bolnavului reclamant și au sunat pe secţie cerând schimbarea perfuziei pacientului. Astfel, a apărut în sfârșit un cadru medical şi i-a schimbat perfuzia omului 

Un alt caz scrie monitorulbt.ro, s-a petrecut în 2022, când o pacientă de 79 de ani internată într-o zonă tampon din unitatea sanitară cu o fractură gravă de femur a sunat şi ea la 112. De ce? Din cauza fracturii grave, femeia nu se putea deplasa aproape deloc.  

La un moment dat a simţit că are nevoie să meargă la toaletă, aşa că a strigat de mai multe ori la personalul de pe secţie, însă nu i-a venit nimeni în ajutor. Exasperată de faptul că nimeni nu o băga în seamă, aceasta a cerut ajutor prin 112 pentru a fi dusă la toaletă. 

Și în acest caz, dispecerii de la 112 au fost înțelegători și au apelat cadrele medicale de pe secţia respectivă pentru a duce femeia la toaletă 

Mai multe