Trenul nou-nouț Coradia Stream s-a stricat după prima călătorie cu pasageri la bord. Ce defecțiune a avut

21 noiembrie 2024 7:24   Național
Ultima actualizare:

Prezentat cu mare tam-tam și abia așteptat să ducă primii călători la destinație, singurul tren cumpărat de România în ultimii 20 de ani, Alstom Coradia Stream s-a stricat, după prima zi. Joi 21 noiembrie, călătorii care și-au cumpărat bilet la trenul electric au fost reprogramați.

Trenul electric Coradia s-a stricat după prima zi  

Dezamăgire după prima zi, asta au simțit călătorii care și-au cumpărat bilete ca să ajungă la Brașov cu noul tren Alstom Coradia Stream.

Joi, trenul nou-nouț a rămas în depou, iar pasagerii au plecat cu un alt tren CFR Călători, jumătate de oră mai târziu. Anunțul a fost făcut de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, care a spus că au apărut „erori afișate de computerul de bord, erori care nu s-au resetat în timp util”.

Trenul anulat avea numărul 16001 și ar fi trebuit să ajungă la ora 8.08 la Brașov.

„Trenul nou a trebuit să fie anulat în aceasta dimineaţă în urma unor erori afişate de computerul de bord care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou şi decuplarea locomotivei de manevră. Călătorii au fost redirijaţi către următorul tren programat cu 30 de minute mai târziu", au declarat reprezentanţii ARF, citați de Agerpres.

Trenul ar fi trebuit să plece din Gara de Nord, către Brașov, la ora 5.40, iar trenul urma să facă apoi și cursa Brașov – București. Trenul nu a mai plecat în această dimineață, iar pasagerii au fost direcționați spre trenul IR 1735, care a plecat la 6.11.

Biletele pentru prima călătorie cu Coradia, epuizate în 5 minute

După multe amânări, trenul nou nouț, primul cumpărat de România în ultimele două decenii a fost pus în circulație miercuri, 20 noimebrie. Potrivit companiei CFR Călători, biletele s-au epuizat în cinci minute de la momentul punerii acestora în vânzare.

Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziţie încheiat şi derulat de către ARF. CFR Călători operează rama electrică Alstom pe ruta Bucureşti Nord - Ploieşti Vest - staţiunile de pe Valea Prahovei - Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF.

Trenul a fost produs în Polonia, alături de alte două unități, iar alte 33 de trenuri vor fi produse în Germania. 

Mai multe