Record mondial al genialului Denis Tudor. Trenul care prinde viteza avionului a trecut testul în Elveția

Ultima actualizare:

Inginerul român Denis Tudor revoluționează transportul de mare viteză pe calea ferată și marchează un record mondial. Recent, echipa sa de la Swisspod, a stabilit un nou record mondial pentru viteză în cadrul unui test realizat în Elveția, reușind să atingă viteze incredibile de până la 950 km/h într-un tub aproape vidat, reducând drastic consumul de energie. Această tehnologie promite să redefinească viitorul transportului, oferind o alternativă ecologică și ultra-rapidă la transportul aerian. Denis Tudor: „Acesta este un pas esențial pentru a face din hyperloop o realitate pentru transportul de persoane și pentru a schimba modul în care ne conectăm, lucrăm și trăim”, transmite swissinfo.ch.

Denis Tudor și echipa sa de la Swisspod, reușită imensă în tehnologia Hyperloop

În ultimii ani, conceptul Hyperloop a evoluat dintr-o idee futuristă într-o tehnologie viabilă, datorită eforturilor susținute ale echipei conduse de Denis Tudor.

Denis Tudor și Elon Musk, analizând calculele tehnologiei.
Denis Tudor și Elon Musk, analizând calculele tehnologiei.

Testul de viteză realizat în Elveția a dovedit că trenurile Hyperloop pot atinge viteze comparabile cu cele ale avioanelor, dar cu un consum de energie mult mai redus. Această reușită reprezintă un pas semnificativ în direcția transformării radicale a mobilității globale, aducând beneficii majore pentru mediu și reducând emisiile de carbon, arată și Romania-Insider.

Inspirat de competițiile organizate de Elon Musk și motivat de succesul din anii 2016, 2017 și 2018, Tudor Denis a contribuit la dezvoltarea acestui sistem de transport ultra-rapid prin fondarea Swisspod, alături de Cyril Denereaz. Elveția a sprijinit acest proiect ambițios, investind resurse semnificative și punând la dispoziție o infrastructură avansată, inclusiv un tunel de testare dedicat.

Contextul unei idei revoluționare

Conceptul de Hyperloop își are originile în Elveția, încă din anii 1970, când profesorul Marcel Juffer a propus un sistem de transport în tuburi vidate.

În 2012, viziunea Hyperloop a fost readusă în discuție de Elon Musk, iar ulterior SpaceX și The Boring Company au lansat competiții pentru inginerii din întreaga lume.

Denis Tudor, la acea vreme student la Școala Politehnică Federală din Lausanne (EPFL), s-a remarcat la competițiile organizate de Musk, câștigând premii în 2016, 2017 și 2018.

Performanțele sale în aceste competiții au atras atenția lui Musk și au fost un factor decisiv în crearea companiei Swisspod, fondată de Tudor și Cyril Denereaz.

Ideea, tema tezei de doctorat a lui Denis Tudor

Tehnologia Hyperloop se bazează pe convoaie ultrarapide care circulă în vid, fără fricțiune și cu o rezistență a aerului mult mai mică decât în aer liber.

Trenul de mare viteză, ideea revoluționară a românului Denis Tudor. Foto: Swisspod
Trenul de mare viteză, ideea revoluționară a românului Denis Tudor. Foto: Swisspod

Instalația de testare EPFL, pusă la dispoziție de Elveția, constă într-o „pistă circulară” cu un diametru de 40 de centimetri și o circumferință de 125,6 metri. Aceasta este o versiune la scară redusă (1:12) a sistemului hyperloop descris în teza de doctorat a lui Denis Tudor, CEO al Swisspod, arată sursa citată.

Tunelul este echipat cu un sistem sofisticat de depresurizare care poate reduce presiunea până la 50 de milibari, aproximativ 5% din presiunea atmosferică normală.

Avantajele Tehnologiei Hyperloop

În mod tradițional, trenurile de mare viteză întâmpină probleme de eficiență energetică, deoarece frecarea aerodinamică și rezistența la rulare cresc exponențial odată cu viteza.

Garnitura de tren, concepută sub formă de capsulă, este propulsată prin intermediul unui motor de inducție liniară

Prin eliminarea aproape completă a acestei rezistențe, trenurile Hyperloop pot atinge viteze mari cu un consum de energie constant, oferind o soluție eficientă și ecologică pentru transportul pe distanțe lungi.

Sistemul Hyperloop conceput de Denis Tudor și echipa sa de la Swisspod ar permite atingerea unor viteze comparabile cu cele ale avioanelor, între 750 și 950 km/h.

În acest context, Hyperloop nu doar că ar depăși trenurile existente din punct de vedere al eficienței energetice, dar ar deveni un rival important și pentru transportul aerian, unde consumul de energie și emisiile de CO2 sunt mult mai ridicate.

Testele de transport marfă vor avea loc în SUA

Din echipa Swisspod, condusă de Denis Tudor fac parte și alți români precum Vlad Iorgulescu, Teodor Roșca și Mihai Horodniceanu.

Recent, Felix Porsche, strănepotul celebrului fondator al companiei Porsche, a investit în Swisspod, recunoscând potențialul acestei tehnologii revoluționare.

Testele de transport de marfă Hyperloop sunt programate să aibă loc în Statele Unite în următorii ani.

„Acesta este un pas esențial pentru a face din hyperloop o realitate pentru transportul de persoane și pentru a schimba modul în care ne conectăm, lucrăm și trăim”, a declarat Denis Tudor într-un comunicat, conform sursei citate.

Alegeri prezidențiale 2024

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințul Harry Foto Getty Images jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
georgescu jpg
copil  jpg
Bernina express jpeg
cheie  jpg
ion tiriac jpeg
plata facturi energie GettyImages 534331508 jpg
BeFunky collage (9) jpg
Sam Westmacott  profimedia 2 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net