Un nou drum de mare viteză apare în România. Va avea patru benzi și face legătură cu A1

10 februarie 2024 8:10   Național

Un drum de mare viteză se va construi într-o zonă puternic circulată din sudul țării.  Guvernul României a aprobat recent proiectul. Este vorba despre o șoseaua va face legătură între DN7 și autostrada A1 București-Pitești, în jurul kilometrului 50. Iată detaliile din proiectul de guvern. 

Drumul va traversa următoarele localități

Noul drum de legătură între A1 și DN 7 (vechiul drum București-Pitești) trece prin localitatea Potlogi, în județele Giurgiu și Dâmbovița, iar realizarea lui este proiect în MasterPlanul de Transport al României.

„În prezent legătura între DN 7 și A1 se face pe DJ 711A care supratraversează Autostrada A1 în dreptul km 49+400.

Tronsonul din drumul județean DJ 711A expertizat traversează localitățile Potlogi și Pitaru, având o lungime de cca 2,4 km.

Drumul de legătură este amplasat pe teritoriul administrativ al localităților Titu, Odobești, Potlogi și Corbii Mari din judetul Dâmbovița, respectiv Vânătorii Mici din județul Giurgiu, între A1 (km 49+400) și DN 7 (km 47+500)”, se arată în proiectul de hotărâre de guvern aprobat recent.

Noul drum va traversa râul Argeș

Drumul de legătură va avea o lungime de 14 kilometri, patru benzi, câte două pe fiecare sens, iar costul estimat este de aproximativ 400 de milioane lei.

„Traseul de drum propus are o lungime de 14 km.

După desprinderea din A1, pe primii doi kilometri drumul de legătură se suprapune cu DJ 711A, traversând râul Argeș.

Părăsind traseul DJ711 A, drumul proiectat traversează drumul județean DJ 401A, care face legătura între localitățile Potlogi și Zidurile, iar apoi traversează drumul comunal DC 68, care face legătura între localitățile Pitaru și Odobești, pentru ca în final să intersecteze DN 7, în zona localității Titu.

De la km 0+980 la km 1+640, traseul proiectat se desprinde din DJ 711A, iar de la km 2+740 părăsește drumul județean existent.”, sunt detaliile prezentate în același proiect.

Valoarea totală a investiției este de 483 milioane lei din care 416 milioane costul maxim al lucrărilor. Durata de execuție este de 24 luni.

Mai multe