Vom avea tren direct București-Grecia. Călătoria până la Giurgiu va dura doar o oră, din luna mai
Din luna mai, o călătorie cu trenul din București până la Giurgiu va dura o oră, față de trei ore cât este astăzi. Podul de la Grădiștea prăbușit în urmă cu 15 ani a fost reabilitat și va fi dat în folosință. Senatorul Robert Cazanciuc a anunțat un mega proiect european, deja finanțat cu bani europeni, prin care România va avea cale ferată direct până în Grecia, iar drumul va dura mult mai puțin față de azi.
Tren direct până în Grecia
Vești bune pentru românii care vor să meargă în vacanță în Grecia. Capitala va avea un tren care va circula direct până în țara elenă, iar drumul va dura mai puțin, pentru că românii nu vor mai fi nevoiți să schimbe trenul, iar călătoria până la Giurgiu va dura doar o oră față de trei cât este azi.
Acum, pentru o călătorie în Grecia românii trebuie să meargă cu trenul de la București la Giurgiu să treacă prin Videle, ceea ce prelungește călătoria cu trei ore.
„Nu întâmplător prima cale ferată din România este București- Giurgiu. Proiectul a fost început de Cuza, dar inaugurat de Carol I în 1869. Din păcate, este întreruptă din cauza unui pod care s-a dărâmat cu mai mult de 15 ani în urmă la Grădiștea. Pe fonduri europene, podul este în reabilitare și luna viitoare va fi gata. Din luna mai, se va putea circula din nou pe calea ferată între București și Giurgiu, făcând doar o oră nu ca astăzi 3 ore”, a transmis Robert Cazanciuc la DC News.
Robert Cazanciuc a transmis că deși distanța dintre cele două orașe nu este mare, fiind doar de 65 de kilometri, infrastructura feroviară nu permite circulația trenurilor directe.
Proiectul oferă posibilitatea românilor să meargă în Grecia cu un tren direct de la București.
Buget de 500 de milioane de euro
Senatorul a mai menționat că proiectul de rectificare a căii ferate București-Giurgiu a fost aprobat de Guvern în decembrie și va moderniza intrastructura transportului feroviar din România.
Bugetul pentru acest proiect este de 500 de milioane de euro.
„În decembrie, Guvernul a aprobat, tot din fonduri europene, demararea unui proiect de 500 de milioane de euro de rectificare a căii ferate București- Giurgiu, tot în ideea de a merge către sud mai departe Bulgaria, Grecia. Studiul a fost finanțat de Comisia Europeană. Face parte dintr-un culoar european Dunăre-Rin cu mai multe axe de transport, pe Dunăre, calea ferată, șosele”, a explicat Robert