Șoferii vor fi taxați altfel pe drumurile publice din România. Ce sistem de taxare propune CNAIR
Un nou sistem de tarifare pe drumurile publice este propunerea CNAIR. Compania dorește să schimbe modul de taxare a șoferilor pe șoselele din România care se aplică în prezent și vine cu mai multe propuneri. Între timp, CNAIR a inițiat o licitație publică în valoare de peste 250 de milioane de lei, având ca obiect achiziționarea unui nou sistem de tarifare. Data limită de depunere a ofertelor este de 7 martie 2024, conform datelor publicate de CNAIR.
Șoferii, taxați după timp și kilometri
CNAIR vrea să implementeze un nou sistem prin care șoferii vor fi taxați pe drumurile publice. Acest nou sistem va ține cont de timpul petrecut pe șosea, dar și de numărul de kilometri parcurși.
Pentru a facilita acest proces, compania a inițiat o licitație publică în valoare de peste 250 de milioane de lei, având ca obiect achiziționarea unui nou sistem de tarifare.
Acest sistem va superviza tariful de utilizare a infrastructurii rutiere atât pe baza timpului (sub forma unei viniete), cât și pe baza distanței parcurse de către autoturisme.
Potrivit informațiilor publicate de Ziarul Financiar, "noul sistem de tarifare va include un mod de tarifare bazat pe perioada de utilizare a infrastructurii rutiere (time-based) pentru autoturisme, autobuze, autocare și autovehiculele de transport de marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) ≤ 3,5 tone, precum și un mod de tarifare în funcție de distanța parcursă (distance-based) pentru autovehiculele de transport de marfă cu MTMA > 3,5 tone".
Tarif special pentru mașini
Caietul de sarcini menționează, de asemenea, că pentru autoturisme, autobuze, autocare și autovehicule de transport de marfă cu MTMA ≤ 3,5 tone se va aplica și un tarif de trecere pentru utilizarea podurilor, tunelurilor și trecătorilor de munte.
Licitația are termen de depunere a ofertelor până pe 7 martie 2024. Implementarea software-ului la nivel național va fi ulterior necesară pentru a transforma această schimbare în realitate.
Compania cere compatibilitate cu sistemele Oracle și Linux existente.