Cum ai arăta în Universul virtual Meta. Filtrul Snapchat vine în ajutor!

25 decembrie 2021 16:57   Tehnologie
Ultima actualizare:

Aplicația Snapchat a lansat o provocare pentru iubitorii de tehnologie și de necunoscut. Fiind recunoscută pentru filtrele sale, fie ele de înfrumusețare sau pentru amuzament (urechi de câini, iepurași etc), compania s-a gândit să ducă „jocul” la nivelul următor.

Dacă până acum puteai să afli, cu ajutorul Snapchat, cum vei arăta la bătrânețe sau cum ai fi arătat dacă te-ai fi născut în sexul opus, acum aplicația și-a propus să creeze și „avatarele” fiecărei persoane, care presupun varianta virtuală a utilizatorilor, dar realistă în continuare.

Snapchat a creat filtrul prin care poți vedea cum ai arăta în Universul Meta

Și acest lucru doar pentru a vedea fiecare cum ar arăta în Universul Meta, propus de CEO-ul Facebook-ului, Mark Zuckerberg. Practic, în lumea virtuală nu poți păși decât cu o înfățișare virtuală, astfel că Snapchat s-a gândit cum să perfecționeze filtrul care te transformă instant din om în avatar. 

Noul filtru a apărut la data de 23 Decembrie, iar mulți curioși deja l-au încercat. Pentru cei ce au jucat „Sims” în copilărie, imaginea este asemănătoare cu cea a personajelor de acolo, însă mult mai realistă.

Pielea devine extrem de fină și fără imperfecțiuni, ochii devin mai mari iar expresiile faciale mai evidente. Astfel, cu doar un click distanță putem să aflăm cum am fi arătat dacă am fi apărut într-un desen animat, într-o variată care să arate exact ca noi.

În august 2020, Snapchat a scos mai multe filtre animate menite pentru a te arăta drept un personaj Disney. Mai mulți utilizatori s-au prins că acestea funcționează și la animalele de companie, iar trend-ul a devenit viral.

Mai multe companii de profil consideră că AR (realitatea augumentată) este o soluție mai bună pentru crearea Universului Meta decât VR (realitatea virtuală). Ambele reprezintă proiecții ale lumii reale, însă specialiștii spun că realitatea augumentată prezintă caracteristici mult mai realiste.

Realitatea augumentată este o versiune a lumii reale, fizice, care este obținută prin ultilizarea de mecanisme digitale precum efecte vizuale, sunete și alți stimuli. O altă diferență între AR și VR este că prima folosește un cadrul real, în timp ce VR este o lume complet virtuală, care poate fi privită numai prin intermediul unei căști speciale. 

Ce este Universul Meta  

Metaversul este un concept cu care specialiștii IT cochetează de ceva vreme, însă a devenit o curiozitate globală când Mark Zuckerberg a anunțat că își redenumește compania din Facebook Inc. în Meta. Mark spune că „metaversul” este viitorul internetului sau cel puțin așa își dorește.

Zuckerberg și echipa sa nu sunt singurii vizionari din IT care au înclinații către acest domeniu. Și alte companii încearcă să găsească o modalitate comercială în care realitatea virtuală (VR), realitatea augumentată (AR) și alte tehnologii să se îmbine pentru a crea „o nouă lume”.

Însă există unele semne de întrebare. Crearea unui univers virtual poate accentua lipsa interacțiunii umane, iar ultilizatorii își vor expune și mai multe datele personale.

În viziunea lui Mark Zuckerberg însă, metaversul este Internetul adus la viață - sau măcar randat în 3D. Adică un mediu virtual în care te poți imersa și chiar poți interacționa cu alte avataruri - în loc să privești un ecran și să interacționezi cu acesta, potrivit spotmedia.ro.

În esență, e vorba de comunități interconectate, unde oamenii se pot întâlni, merge la shopping, discuta, munci și juca, folosindu-se de avatarele lor prin căști de VR, ochelari de AR, aplicații sau alte dispozitive. Adică un fel de „teleportare”.

E ca și când ai fi tu personajul principal dintr-un joc virtual, acțiunea ți se întâmplă ție, nu o vezi pe un ecran, în timp ce stai în confortul locuinței sale. Dacă unii utilizatori privesc asta ca pe un pas către viitor, alții consideră experiența extrem de ciudată: de ce să intri cu totul într-o lume virtuală când te poți bucura de cea reală?!

Mai multe