Soluții pentru fluidizarea traficului din Capitală! Ar putea sau nu să înceapă cursurile la ore diferite. Interviu cu ministrul Educației VIDEO
Ligia Deca, ministrul Educației, a spus, într-un interviu în EXCLUSIVITATE pentru Click! și Adevărul.ro, dacă este sau nu posibil ca în București cursurile să înceapă la ore diferite, pentru fluidizarea traficului. Ministrul Educației a prezentat trei măsuri concrete și a explicat cum ar putea fi implementate.
Ligia Deca: „Este foarte greu să variezi ora de începere (...)"
Andreea Burnar: „S-ar putea fluidiza traficul, în sensul în care cursurile să înceapă la ore diferite?".
Ligia Deca: „Am discutat acest subiect. Am avut chiar o întâlnire la nivelul Guvernului cu primarii din București, de sectoare, primarul general, dar și cu miniștrii care au o implicare în educație, transport, dezvoltare, interne. În primul rând, avem o problemă de supraaglomerare a școlilor, de exemplu, din Capitală. Mulți dintre cei care locuiesc în localitățile metropolitane își duc copiii la școală, în București. Asta înseamnă că avem o problemă de infrastructură școlară. Este foarte greu să variezi ora de începere dacă tu ești în două schimburi și sunt și școli care încă sunt în trei. Odată ce ai variat ora de începere, s-a decalat tot programul până foarte târziu."
Ligia Deca: „O soluție este să nu mai recepționăm cartiere rezidențiale fără școli"
Ligia Deca: „Ce putem să facem este să investim în infrastructura școlară în localitățile din zona limitrofă. De exemplu, dacă elevii vor să meargă la un liceu de artă, să poată să meargă cu succes în localitatea de unde sunt. Vă dau exemplul Chiajnei. Chiajna are un complex educațional nou și de la trei clase de pregătitoare, anul acesta, a ajuns la 13 sau 14. Oamenii dacă au o școală bine dotată, o școală bună lângă ei, să poată să aleagă să îi dea acolo pe copii.
O a doua soluție discutată a fost să nu mai recepționăm cartiere rezidențiale fără creșă, grădiniță, școală, pentru că altfel este presiune pe infrastructura școlară. Și evident că oamenii se mișcă în oraș, acolo se fac blocaje."
Ministrul Educației: „Altă soluție ar fi să construim consorții școlare (...)"
„O a treia soluție, (...) acolo unde avem deja supraaglomerare, ar fi să construim consorții școlare. Adică școlile din apropiere să pună în comun spațiile, dar și cadrele didactice, în așa fel încât să nu mai avem această chestiune cu trei schimburi sau cu două schimburi.
Această aglomerare nu este problematică doar pentru traficul din București (și acela afectează calitatea vieții), este problematică și pentru posibilitatea copiilor de a face alte lucruri care contribuie la educația lor holistică. Și atunci avem mare nevoie să eficientizăm această rețea școlară. Am discutat și despre o potențială redesenare a circumscripțiilor școlare, doar că dacă e aceeași infrastructură, degeaba redesenezi că numărul copiilor va rămâne același", a explicat ministrul Educației.
Ligia Deca: „Soluțiile se vor ivi în momentul în care vor fi gata lucrările de consolidare"
„Cred că mai degrabă aceste soluții se vor ivi în momentul în care vor fi gata lucrările de consolidare, de modernizare și de construcție a unor noi școli, combinat cu o colaborare mai bună în ceea ce privește asigurarea serviciilor de educație, între zona metropolitană și sectoarele Bucureștiului. Avem nevoie de un plan educațional la nivel metropolitan în București.
Nu mai putem vorbi despre școlile dintr-un sector. Este deja de notorietate faptul că dacă un părinte își dorește o școală, o să ajungă într-un fel sau altul să-și ducă copilul în acea școală. Trebuie cumva să avem cu toții o privire de ansamblu și să vedem ce putem îmbunătăți împreună ca să reducem inclusiv traficul", a concluzionat Ligia Deca.