Majoritatea româncelor preferă parfumurile fresh
Parfumul ocupă un rol extrem de important în viaţa femeilor. Peste jumătate dintre românce poartă sticla de parfum preferată peste tot cu ele, fiind mai importantă decât rujul sau decât plăcerea vinovată a unei ciocolate. 60% dintre ele consideră că parfumul le întregeşte look-ul şi le face să se simtă încrezătoare în ele.
Utilizarea şi achiziţia unui parfum propriu începe în adolescenţă, în medie la vârsta de 16 ani, una din două femei simţind că acela este momentul potrivit pentru a-l include în ritualul lor de frumuseţe. În topul criteriilor de alegere a parfumului primează mirosul, urmat la mică distanţă de modul în care le face să se simtă şi cum se corelează cu starea de spirit. Astfel, potrivit studiului realizat de Avon România, o majoritate covârşitoare (7 din 10 femei) preferă un miros fresh, urmat de mirosul floral şi de cel oriental. Din alegerile femeilor nu lipsesc nici aromele masculine, una din cinci respondente spunând că le preferă pe acestea.
Iar gusturile nu se schimbă prea mult în timp. Româncele se declară fidele unui singur parfum în viaţa de zi cu zi: mai mult de jumătate dintre ele au spus că folosesc o singură aromă în rutina obişnuită de frumuseţe. Chiar şi în cazul ocaziilor speciale, două treimi dintre femeile întrebate au spus că utilizează un singur parfum, indiferent de tipul ocaziei sau de momentul zilei în care se desfăşoară. Aproape toate femeile intervievate (90%) au declarat că au schimbat parfumul pe care l-au folosit prima oară fie pentru că nu se mai găseşte pe piaţă, fie din dorinţa de a încerca ceva nou, odată cu descoperirea altui parfum (mai ales în cazul tinerelor între 18 şi 24 de ani).