Un antidepresiv creşte riscul de moarte subită

Un antidepresiv creşte riscul de moarte subită

Ultima actualizare:

Studiul, realizat pe voluntari sănătoşi, a relevat faptul că ritmul cardiac a crescut îngrijorător de mult pe măsură ce doza de citalopram era mărită. Mai exact, electrocardiograma (EKG) a arătat prezenţa sindromului QT prelungit. Intervalul QT se calculează pe EKG de la începutul undei Q până la sfârşitul undei T.

Sindromul QT este deosebit de periculos deoarece poate duce la tahicardie ventriculară sau torsadă care, la rândul lor,  pot degenera în fibrilaţie ventriculară sau moarte cardiacă subită.

Prin comparaţie, astfel de anomalii cardiace nu s-au observat în urma administrării de Prozac, Seroxat şi Lustral, medicamente antidepresive folosite pe scară largă.

Citeşte mai multe amănunte pe adevarul.ro



Parteneri

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
vitamine istock jpg
medic pacient cabinet doctor shutterstock 105334781 copy jpeg
1 mamografie jpg jpeg
vaccin, foto shutterstock jpg
A apărut un nou tip de demenţă  Cum se manifesta boala Late jpeg
1 pozitiile de amor pe care femeile le iubesc ucew jpg jpeg
maini reci jpg
Foto 2 interior durere de gat Shutterstock png
image
image