Atenţie, zâmbiţi! Patronii vă spionează
O firmă clujeană de „cumpărături misterioase” a făcut mai multe studii comandate de diferite firme, pentru a afla, incognito, cum se comportă angajaţii acestora în anumite situaţii.
Societăţile comerciale din România au început să apeleze la firme specializate ca să afle mai multe despre comportamentul angajaţilor lor, dacă aceştia respectă anumite reguli sau dacă, pur şi simplu, sunt amabili cu clienţii lor.
Rada Sonea este managerul singurei firme de mystery shopping din Cluj. Ea este de părere că firmele serioase ar trebui să includă aceste teste ale angajaţilor într-o strategie întreagă care duce, în cele mai multe cazuri, la creşterea vânzărilor sau a producţiei.
"La început, foarte puţine firme româneşti foloseau acest instrument de control, pe ideea că «merge şi aşa», însă de când concurenţa între firmele de acelaşi profil a crescut, calitatea serviciilor oferite a făcut diferenţa", a spus Rada.
În Cluj, mai multe firme din domenii total diferite, îşi verifică angajaţii. Acestea sunt din domeniul asigurărilor, diferite bănci, societăţi de închirieri de maşini, de telecomunicaţii, dealeri auto şi clinici particulare.
În incursiunile lor în firmele clujene au descoperit, de exemplu şi că un vânzător comercializa produsele altei firme sau că un angajat de firmă "rent-à-car" îşi închiria propria maşină şi încasa chiar el banii.
"La început, angajatul nu ştie că este testat. A doua oară când va fi pus la încercare va fi mult mai atent cu clientul".Rada Sonea,manager firmă de Mystery Shopping