Au început lucrările pentru construcția celor mai mari tuneluri din România: „Este o capodoperă pentru calea ferată dintre Brașov și Sighișoara”

Compania AKTOR a demarat construcția celor mai lungi tuneluri din România care vor lega țara noastră la rețeaua din Europa. Cum arată și în ce stadiu se află proiectul.

Au început lucrările pentru construcția celor mai lungi tuneluri din România / Sursă foto: Pixabay
Au început lucrările pentru construcția celor mai lungi tuneluri din România / Sursă foto: Pixabay

A început construcția celor mai lungi tuneluri din țara noastră

Cele două tuneluri de la Ormeniș, în muntele de lângă Racoș au o lungime de 6,9 km fiecare, de aceea sunt considerate cele mai lungi tuneluri din țara noastră. Proiectul este cofinanțat de UE, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA), alături de asociația AKTOR SA.

„Acest proiect este o capodopera inginerească pentru calea ferata dintre Brașov și Sighișoara. Forăm cele mai lungi tuneluri feroviare din România prin muntele dintre Apața și Racoș. Singularitatea provocărilor tehnice datorate structurii variabile a solului face ca acest proiect să fie o premieră pentru România.

De asemenea, evidențiază capacitatea AKTOR de a implementa proiecte de construcții complexe și provocatoare și sprijinul nostru puternic pentru creșterea țării”, a declarat Alexandros Exarchou, CEO al Grupului Intrakat.

Conform planului, lucrările pentru aceste două tuneluri sunt programate începând cu luna iulie, urmând ca din august să se sape timp de aproximativ 15 luni pentru Homorod, întrucât este un tunel mai scurt decât Ormeniș. 

Cum vor arăta tunelurile din România

Tunelurile vor fi conectate prin 13 galerii de legătură, cu o lungime totală de 601 metri liniari pentru tunelul Ormeniș. Pe de altă parte, în cazul tunelului Homorod vor exista 10 galerii de legătură, cu o lungime de 417 metri liniari. De asemenea, pasajele subterane vor fi formate din câte două tuneluri feroviare cu câte o linie de cale ferată. Distanța între Ormeniș și Homorod ar putea fi cuprinsă între 30 și 70 de metri.

Pe lângă tronsonul Brașov-Sighișoara, subsecțiunea 2: Apața-Cața, compania Aktor lucrează fără oprire pentru a finaliza tronsonul A0 București Sud, Lotul 3, întrucât termenul limită este începutul lunii septembrie.

.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
truck 2920533 1280 jpg
sectie votare jpg
image png
Prințul Harry, Profimedia (2) jpg
WhatsApp Image 2024 11 21 at 22 31 59 jpeg
23adbb27 d661 4add b171 ecdb61862362 jpeg
podul de piatra baile herculane jpg
Iosif Stalin citind ziarul (© Wikimedia Commons)
image
actualitate.net
image
actualitate.net