Ce tare este Dacia care se încarcă la priză!
Prima Dacie complet electrică, din ţară, stă în incinta Intitutului de Cercetări Electotehnice, iar din când în când mai iese în lume pentru a-şi arăta importanţa.
O Dacia Solenza a fost modificată, din vechea maşină ieşind o maşină silenţioasă, economică şi ecologică.
Motorul pe benzină a fost înlocuit cu unul electric, iar portbagajul a fost umplut cu 15 baterii.
Deşi motorul nu are decât o putere de 10 kW, adică puţin peste 13 cai putere, maşina prinde o viteză maximă de 80 km/h şi poate circula fără probleme până la 100 km, după care trebuie reîncărcată.
Solenza se comportă la fel ca o maşină normală şi în afară de motor, nimic nu este schimbat. Bagi cheia în contact, o învârţi şi nu auzi nimic, cu toate că motorul e pornit.
Muţi schimbătorul de viteză în a doua şi pleci fără probleme de pe loc. După scurt timp poţi să bagi în a patra, diferenţele fiind minore.
Cutia de viteze stă practic pe maşină pentru a ajuta roţile să se învârtă, autorismul neavând nevoie de aceasta, ca la o maşină normală.
E de ajuns să foloseşti o treaptă de viteză pentru a pleca de pe loc şi, apoi să ajungi la rotaţia maximă a motorul.
Maşina a trecut toate testele de la RAR, dar nu a fost înmatriculată pentru că nu există legile în vigoare pentru a putea omologa o asemenea maşină.
Se încarcă la 220 V minimum 4 ore
Dacă faci "pana prostului", adică rămâi fără curent, totul este foarte simplu: găseşti o priză, deschizi uşiţa de la rezervor şi bagi bateriile la încărcat.
"Un ciclu complet durează între 8 şi 12 ore, dar dacă eşti pe grabă poţi s-o încarci complet în 4 ore. Îţi trebuie doar un cablu şi o priză normală", ne-a spus Virgil Racicovschi, directorul institutului.